پیام سپاهان
اکران فیلم‌های ششمین روز جشنواره بین المللی کودکان و نوجوان اصفهان
یکشنبه 3 شهریور 1398 - 7:13:33 AM
ایرنا
پیام سپاهان - اصفهان - ششمین روز سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با نمایش فیلم های متنوعی از فیلمسازان ایرانی و خارجی در سینماهای اصفهان همراه است.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 28 مرداد تا چهار شهریورماه 1398 برابر با 19 تا 26 آگوست 2019 در دو بخش «ملی» و «بین المللی» در اصفهان در حال برگزاری است و فردا دوشنبه آیین اختتامیه آن برگزار می شود.
پردیس سینمایی ساحل (سالن نصف جهان و زنده رود)، پردیس سینمایی چهار باغ (سالن نقش جهان، سالن چهل ستون، سالن چهار سوق)، سینما بهمن، اصفهان سیتی سنتر (سالن 1، سالن 2، سالن 4) و پردیس هنر؛ سینماهای جشنواره امسال هستند که میزبان علاقه‌مندان برای تماشای فیلم‌های این رویداد فرهنگی هستند.
امروز یکشنبه سوم شهریور ، ششمین روز از برگزاری این جشنواره بین المللی فیلم های متنوع و شاخصی در سینماهای اصفهان نمایش داده می شود.
سینما ساحل
سالن نصف جهان یکشنبه سوم شهریور فیلم های کوتاه اینجا هستی دوبله همزمان از کشور روسیه، آلوهای وحشی به کارگردانی فرید هاشم زاده از ایران و فیلم کوتاه هم کلاسی کاری از مجتبی حیدری نمایش داده می شود.
همچنین در این سالن فیلم چاسکیت دوبله همزمان از کشور هندوستان، مایا از دانمارک، و قطار آن شب به کارگردانی حمیدرضا قطبی اکران می شود.
در سالن زنده رود سینما ساحل نیز فیلم کوتاه حلزون نقاش از کرواسی، خواب های خط خطی از سید محمد حسینی وماموریت ماه از کشور نروژ ،فیلم های خرس معرمه از آمریکا، مجموعه وب سری 6 و دم اسبی و مرد خوابالو از جمهوری لتونی اکران خواهد شد.
پردیس سینمایی چهارباغ
درسالن نقش جهان این مجموعه سینمایی اقیانوس پشت پنجره به کارگردانی بابک نبی زاده، بچه های محل از روسیه، دره فانوس ها از کانادا، مجموعه وب سری 6، بیست و سه نفر به کارگردانی مهدی جعفری و پویا نمایی فرمانروای آب کاری از مجید اسماعیلی اکران خواهد شد.
همچنین در سالن چهل ستون این مجموعه سینمایی پویانمایی بنیامین به کارگردانی محسن عنایتی، دزد عروسک ها از محمدرضا هنرمند و پویانمایی جوانمردان به کارگردانی علی احمدی نمایش داده خواهد شد.
در سالن چارسوق مجموعه سینمایی چهارباغ نیز پویانمایی جوانمردان کاری از علی احمدی و برای امیر به کارگردانی جواد حکمی و منطقه پرواز ممنوع از امیر داسارگر به نمایش در می آید.
سینما بهمن
در سینما بهمن نیز فرزند زمین به کارگردانی مژگان بیات، ماجراهای پت و مت (بدون کلام) از جمهوری چک، چندش از میلاد محمدی و تورتا 2 به کارگردانی سید جواد هاشمی اکران می شود.
اصفهان سیتی سنتر
در اصفهان سیتی سنتر 1 پویانمایی فرمانروایی آب از مجید اسماعیلی، جادوگر کوچک از آلمان وسویس ، بی سیم به کارگردانی محمد حسین امانی، قطار آن شب کاری از حمیدرضا قطبی اکران می شود.
در سیتی سنتر 2 نیز ماچراهای پت و مت از جمهوری چک، جزیره گنج از حمیدرضا لوافی ، مجموعه وب سری6 و بازپوو به کارگردانی امیرحسین قهرایی اکران می شود. سیتی سنتر 3 نیر دزد عروسک های محمدرضا هنرمند و طلوع تفلیس فیلم بدون کلام نمایش داده می شود.
پردیش هنر نیز فیلم سینمایی نوستالیژ شهر موش های مرضیه برومند و محمد علی طلابی را اکران خواهد کرد.
آئین افتتاحیه سی دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان دوشنبه شب 28 مرداد با حضور گسترده شهروندان اصفهانی و علاقمندان به هنر سینما در باغ غدیر این شهر در قالب یک جشن شهری برگزار شد.
جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان از سال 1361 تا کنون در 31 دوره برگزار شد و در این مدت، 19 دوره در شهر اصفهان، 6 دوره در شهر تهران، پنج دوره در شهر همدان و یک دوره در شهر کرمان برگزار شد.
بیش از 11 سالن سینما با 2 هزار و 500 صندلی در شهر اصفهان 158 فیلم سینمایی را در طول هشت روز برای مردم اصفهان و مهمانان داخلی و خارجی جشنواره نمایش می دهند.
در جشنواره امسال فیلم کودک اصفهان 194 اثر در بخش سینمای ایران به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد حدود 15 اثر در بخش فیلم سینمایی است و در این این دوره 185 فیلم سینمایی، فیلم بلند و کوتاه، پویانمایی از سینمای ایران و جهان را اکران می‌شود.
سال گذشته سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌ های کودکان و نوجوانان هشتم تا چهاردهم شهریور 97 در شهر اصفهان برگزار شد.
  سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 28 مرداد تا چهار شهریورماه 1398 (همزمان با عید سعید غدیرخم) برابر با 19 تا 26 آگوست 2019 در دو بخش «ملی» و «بین المللی» برگزار می‌شود.
/6026/8114

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108791/اکران-فیلم‌های-ششمین-روز-جشنواره-بین-المللی-کودکان-و-نوجوان-اصفهان
بستن   چاپ