پیام سپاهان
رئیس دپارتمان زبان فارسی دانشگاه جمهوری چک:
تصویری واقعی از فعالیت بانوان ایرانی به مردم دنیا ارائه می‌کنم
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 22:15:42
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس دپارتمان زبان فارسی دانشگاه جمهوری چک گفت: تلاش می‌کنم تصویری واقعی از میزان تحصیلات و فعالیت‌های اجتماعی بانوی ایرانی در قالب ارائه مقاله و سخنرانی به مردم دنیا ارائه کنم.

به گزارش خبرنگار مهر ، زوزانا کریهوا رئیس دپارتمان زبان فارسی دانشگاه چارلز جمهوری چک از مرکز تخصصی بانوان آفتاب سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان بازدید کرد.
رئیس دپارتمان زبان فارسی جمهوری چک در حاشیه این برنامه در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اعتقاد دارم که اگر محدودیت‌هایی برای بانوان در زندگی اجتماعی وجود دارد می‌توان با تلاش از آنها گذر کرد و به موفقیت رسید.
زوزانا کریهوا افزود: برای من سوال است که چرا برخی زنان با وجود داشتن توانمندی و هوش بالا، اعتماد به نفس پایینی دارند؛ در سفرهای خود به این نتیجه رسیدم که در جوامع سنتی به پسران بیشتر از دختران اهمیت می‌دهند و دختران را از انجام برخی کارها بازمی‌دارند، در حالی که این موضوع ربطی هم به مذهب ندارد.
تحصیل در رشته زبان فارسی در دانشگاه چک
وی به تحصیل در رشته مطالعات خاورمیانه بخش ایران‌شناسی دانشگاه چارلز جمهوری چک اشاره کرد و ادامه داد: دانشگاه چارلز تنها دانشگاه جمهوری چک است که رشته زبان فارسی دارد و دانشجویان خود را به بیشتر کشورهای جهان می‌فرستد.
رییس دپارتمان زبان فارسی جمهوری چک با بیان اینکه درباره وضعیت زنان در ایران مقالات زیادی خوانده بودم، بیان داشت: سال گذشته به اصفهان آمدم و درباره مرکز بانوان آفتاب شنیدم و امسال پس از بازدید از این مرکز پی بردم که چه فعالیت‌های مفیدی در حوزه زنان انجام می‌دهند.
وی تاکید کرد: قصد داشتم درباره زنان ایران مقاله بنویسم اما ترجیح دادم به جای اینکه به سراغ مباحث حقوق بشری بروم فعالیت زنان ایرانی در چارچوب‌های اجتماعی، سیاسی و مذهبی کشورمان را تشریح کنم.
کریهوا با بیان اینکه بانوان ایران در تلاش برای رشد هستند، گفت: من تلاش می‌کنم تصویری واقعی از میزان تحصیلات و فعالیت‌های اجتماعی بانوی ایرانی در قالب ارائه مقاله و سخنرانی در خارج از کشور ارائه کنم.
تشویق دانشجویان ایران شناسی برای سفر به ایران
وی ادامه داد: یکی از اهداف من این است که دانشجویان ایران‌شناسی را تشویق ‌کنم در کنار خواندن کتاب و مقاله درباره ایران شخصاً به این کشور سفر کنند.
امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اصفهان
رئیس دپارتمان زبان فارسی جمهوری چک با اشاره به قصد خود برای امضای تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اصفهان گفت: مشابه چنین تفاهم‌نامه‌ای را با دانشگاه شهید بهشتی تهران و شهید چمران اهواز امضا کرده‌ایم که بر اساس آن، هفت استاد از اهواز به چک آمدند و اولین گروه دانشجویان زبان فارسی جمهوری چک نیز به ایران سفر کرده و چند ماه در این کشور حضور داشتند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108666/تصویری-واقعی-از-فعالیت-بانوان-ایرانی-به-مردم-دنیا-ارائه-می‌کنم
بستن   چاپ