پیام سپاهان
اکران «بنیامین»، منهای خشونت
چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 10:12:42 AM
ایسنا
پیام سپاهان- نشست رسانه‌ای «بنیامین»، تنها انیمیشن راه‌یافته به بخش سینمایی و پویانمایی بلند ملی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، شامگاه 29 مردادماه با حضور کارگردان و تهیه‌کننده این اثر، همچنین جعفر گودرزی به عنوان منتقد و جمعی از اصحاب رسانه، در سینما ساحل برگزار شد.

محسن عنایتی، کارگردان «بنیامین» در این نشست گفت: ماجرای بنیامین از یک روایت واقعی در زمان فرعون الهام گرفته است، به این شکل که «به قوم بنی‌اسرائیل وعده داده‌شده اگر همه باهم دعا کنند، منجی‌شان زودتر خواهد آمد» و ما تلاش کردیم تا زبانی برای بیان کودکانه این روایت ایجاد کنیم.

وی افزود: پیش‌تولید «بنیامین» شش ماه زمان برد و تولید آن دو سال طول کشید. در ابتدای امر نیز رده سنی خاصی برای آن مدنظر نداشتیم کما اینکه امروز استودیوهای هالیوودی نیز در تلاش‌اند تا داستان‌هایی که می‌سازند برای همه قابل‌فهم باشد.

عنایتی که انیمیشن او به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نیز راه‌یافته بود، با تأکید بر اینکه تیم سازنده این انیمیشن از حمایت مالی و بودجه کافی برخوردار نبوده، اظهار کرد: بازنویسی دقیقی بر فیلم‌‌نامه «بنیامین»، بعد از‌ مرحله پیش‌تولید انجام نگرفت و ساخت این انیمیشن با دکوپاژ دقیقی آغاز نشد. در میانه راه ساخت نیز تغییراتی در کار ایجاد می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: وقتی بودجه نباشد خیلی از کارها خراب می‌شود و تیم تولید «بنیامین» متشکل از 14 یا 15 نفر بود که 24 ساعته کار می‌کردند.

کارگردان فیلم «بنیامین» در پاسخ به سؤال مبنی بر وجود صحنه‌های خشن در فیلم گفت: کارشناسان مذهبی و روانشناسی در مرحله بازبینی فیلم حضور داشتند و مخالف صحنه‌هایی از آن هم بودند اما وقت کمی داشتیم و نتوانستیم این صحنه‌ها را از انیمیشن حذف کنیم.

مصطفی حسن‌آبادی، تهیه‌کننده «بنیامین» نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص محل تأمین بودجه و اعتبارات این فیلم اظهار کرد: هزینه‌های بنیامین هنوز هم ادامه دارد؛ ازجمله هزینه‌ تبلیغات اکران اما تاکنون نزدیک به سه میلیارد تومان برای آن هزینه شده که بخشی از این سرمایه خصوصی بوده و از طرف افرادی که دغدغه این کار را داشتند تأمین‌شده است.

وی ضمن اعلام این‌که صحنه‌های جنگی و خشن انیمیشن «بنیامین» در اکران مردمی حذف خواهد شد، ادامه داد: پروانه نمایش و مجوزهای دیگر این فیلم زودتر از فیلم‌های دیگر صادرشده و به‌زودی شاهد اکران سراسری آن خواهیم بود.

حسن‌آبادی همچنین مقایسه انیمیشن‌های تولید ایران را با انیمیشن‌های برتر جهان، موجب سخت‌تر شدن قضاوت‌ها درباره «بنیامین» دانست.

جعفر گودرزی، منتقد نیز در این نشست اظهار کرد: انیمیشن در ایران یک صنعت نوپاست و مانند سینمای کودک بازه‌های زمانی متفاوت و فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است.
 

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108610/اکران-«بنیامین»،-منهای-خشونت
بستن   چاپ