پیام سپاهان
نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و سوغات در شاهین‌شهر برپا شد
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 11:51:36 AM
ایسنا
پیام سپاهان- فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به جمعیت50درصدی بانوان در هر جامعه‌ای، گفت: بانوان در هر جامعه‌ای نیاز و شرایط خود را دارند، اما بانوان با شرایط خاص (بد سرپرست، خودسرپرست و معلولان) نیازمندی‌های مختص به خود دارند و باید
زمینه خدمت‌رسانی به آنان فراهم شود.

 اسفندیار تاجمیری، تصریح کرد: در جامعه کنونی ما برخی بانوان متولی امور خانواده هستند و باید برای حفظ کیان خانواده  بستر کسب درآمد، ایجاد انگیزه و غرور در آنان فراهم شود.

وی برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌هایی با این مضامین را بیانگر میزان اهمیت و توجه جامعه به این گروه از بانوان دانست و ضمن تأکید بر صیانت از خانواده و حراست از این بانوان در برابر آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: اولویت کارگروه‌های مختلف اعم از اشتغال و سرمایه‌گذاری تأکید بر توانمندسازی و آموزش مهارت‌های خاص برای ایجاد انگیزه، نشاط اجتماعی و درآمدزایی این بانوان است.

همچنین رئیس کمیته توانمندسازی بانوان شورای اسلامی شاهین‌شهر در گفتگو با ایسنا بر مشارکت بانوان بد سرپرست، سرپرست خانواده با شرایط خاص(معلولیت) تأکید کرد و افزود : صلاحیت و نیازمندی این افراد از طریق سازمان بهزیستی، کمیته مداد امام خمینی(ره) و خیریه‌های مردم نهاد احراز شده است.

پرستو جهانگیری تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد مکانی برای عرضه محصولات بانوان و ایجاد اعتماد به ‌نفس، عزت‌ نفس و در نهایت کسب درآمد برای آنان بوده‌ است.

وی بر آموزش‌ و مهارت بانوان تأکید کرد و افزود: در حال حاضر برخی از این بانوان به‌صورت موردی به مراکز کارآفرینی برای کسب مهارت‌های لازم و در نهایت اشتغال معرفی شده‌اند.

رئیس کمیته توانمندسازی بانوان شورای اسلامی شاهین‌شهر تصریح کرد: در نظر داریم مکانی برای عرضه محصولات این بانوان به‌صورت دائمی در اختیار آنان قرار دهیم، اما تا زمان نیل به این هدف، به صورت کارگاهی و مناسبتی نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌هایی را در سطح شهر برگزار می‌کنیم.

در حاشیه این نمایشگاه و فروشگاه آئین تجلیل از بانوی معلول هنرمند شاهین‌شهر "مرضیه‌سادات سجادیه" که در جشنواره نقاشی ژاپن موفق به کسب مقام و چاپ اثر "آزادسازی‌خرمشهر" در نشریه ژاپنی شده بود، تجلیل شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108575/نمایشگاه-و-فروشگاه-صنایع-دستی-و-سوغات-در-شاهین‌شهر-برپا-شد
بستن   چاپ