پیام سپاهان
شهردار برزک کاشان خبر داد:
برداشت 400 تن شاه‌توت از باغ‌های برزک کاشان
دوشنبه 28 مرداد 1398 - 10:02:18
پیام سپاهان - کاشان - شهردار برزک کاشان از برداشت 400 تن شاتوت از باغهای برزک این شهرستان خبر داد و گفت: یک هزار خانوار در برزک به کشت شاه توت مشغول هستند.

ابوالفضل زارع در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه اوایل تیرماه تا اواخر مرداد فصل برداشت شاتوت در شهر برزک کاشان است، اظهار داشت: بیش از یک هزار خانوار برزکی در حال جمع آوری این محصول هستند.
وی افزود: علاوه بر تولید 80 درصد گل محمدی کشور، سهم عمده ای در تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده است به نحوی که برزک کاشان یکی از قطب های تولید شاتوت کشور است.
شهردار برزک کاشان با بیان اینکه شاتوت برزک کاشان طی چهار تا 6 مرحله برداشت می شود، افزود: از هر اصله درخت به طور متوسط 80 تا 150 کیلوگرم شاتوت برداشت، جمع آوری و روانه بازارهای کشور به ویژه تهران، اصفهان، قم، کاشان، کرمانشاه و غیره می شود به نحوی که با وجود بیش از 60 هکتار باغ شاتوت حدود 400 تن شاتوت در سال جاری برداشت می شود.
10 برابر شدن زمین های زراعی تحت کشت شاتوت در برزک کاشان
شهردار برزک کاشان از 10 برابر شدن زمین های زراعی تحت کشت شاتوت در برزک کاشان خبر داد و ابراز داشت: این افزایش به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و خاک غنی است و همه ساله نیز به بهانه برداشت شاتوت گردشگران متعددی از سراسر کشور در این منطقه حضور پیدا می کنند و از اماکن دیدنی و تاریخی برزک کاشان بازدید به عمل می آورند.
وی ضمن اشاره به خواص میوه شاتوت گفت: این میوه دارای طبیعتی سرد و خشک است و در کنترل فشار خون، فرو نشاندن عطش، بر طرف کننده صفرا نقش بسزایی دارد و قرقره آن نیز تلخی و غلظت مواد صفرائی را از دهان و حلق می شوید و علاوه بر مصارف تازه به عنوان محصول فرآور شده و به صورت کمپوت و کنستانتره در مصارف غذایی، صنعتی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108564/برداشت-400-تن-شاه‌توت-از-باغ‌های-برزک-کاشان
بستن   چاپ