پیام سپاهان
رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس:
بنیاد شهید به بیمه 2 هزار میلیارد تومان بدهکار است
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 16:38:00
پیام سپاهان - کاشان - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس از عزل رئیس بنیاد شهید در صورت عدم تلاش برای رفع مشکلات موجود خبر داد و گفت: بنیاد شهید به بیمه مربوطه، دو هزار میلیارد تومان بدهکار است.

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه بیمه ایثارگران برای این عزیزان مشکلاتی ایجاد کرده است، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیمه مربوطه، حدود دو هزار میلیارد تومان بدهی دارد؛ ما از رئیس بنیاد شهید دلیل انتقال بیمه ایثارگران را جویا شدیم و تصمیم به برکناری وی داشتیم که وعده هایی برای رفع مشکلات داده شد اما تاکنون محقق نشده است.
وی با بیان اینکه با توجه به عدم تغییر شرایط باید تصمیم جدی اتخاذ شود، افزود: سلامت و رسیدگی به ایثارگران و جانبازان ما بسیار مهم است و رسیدگی به وضعیت جسمی و درمان آنها باید در اولویتهای نخست بودجه این بنیاد قرار بگیرد چراکه این افراد برای حفظ مرز و بوم از جان خود گذشتند.
رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به رزمندگان و جانبازان بالای 6 ماه خدمت، مدرک یک مقطع تحصیلی داده شود، ابراز داشت: این موضوع برای جانبازان بالای 25 درصد انجام می شد؛ مجلس دهم هدیه ای را برای جانبازان زیر 25 درصد اعطا کرد و تا چند ماه اعطای مدرک یک مقطع تحصیلی انجام شد و به تبع آن نیز حقوق این جانبازان افزایش یافت اما به یک مرتبه با ایجاد یک شبهه، اجرای این مصوبه از سوی دولت لغو شد.
وی با بیان اینکه مقرر شده است نیروهای قراردادی، پیمانی و شرکتی ایثارگر، به استخدام رسمی در آیند، گفت: همچنین قرار است فرزندان آزادگان عزیز نیز به ازای یک ماه اسارت یک ماه کسر خدمت بگیرند و آزادگانی که پیش از موعد بازنشسته شده اند نیز می توانند بار دیگر به محل خدمت خود برگردند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108554/بنیاد-شهید-به-بیمه-2-هزار-میلیارد-تومان-بدهکار-است
بستن   چاپ