پیام سپاهان
مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری کاشان:
جشنواره تئاتر مهر کاشان در 6 بخش برگزار می شود
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 11:56:22
پیام سپاهان - کاشان - مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از حضور هنرمندان کاشی در جشنواره تئاتر مهر کاشان در 6 بخش خبر داد و گفت: موضوع محتوای نمایش شرکت کنندگان آزاد است.

به گزارش خبرنگار مهر ، مرتضی والی زاده صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان اظهار داشت: این جشنواره در 6 بخش صحنه‌ای، نمایش های خیابانی، نمایش های محیطی، نمایشنامه خوانی، بخش مهمان و بخش بین‌الملل برگزار می شود.
وی از همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: رقابت سازنده هنرمندان، ارتقای سطح هنرهای نمایشی، معرفی جاذبه های گردشگری شهر و همچنین حمایت از گروه های هنری از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره تئاتر ملی مهر کاشان است که از 21 تا 28 آدرماه سال جاری در این شهرستان برگزار می شود.
موضوع محتوای نمایش های شرکت کننده آزاد است
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه موضوع محتوای نمایش های شرکت کننده در این جشنواره آزاد است، ابراز داشت: با وجود آنکه علاقه مندان در انتخاب موضوع آزاد هستند اما اولویت با متن هایی است که با موضوعات اجتماعی، شهروندی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس نگاشته شده باشند؛
وی ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره باید به سایت مراجعه و پس از ثبت نام و دریافت کد رهگیری از پذیرش آثار خود مطلع شوند.
والی زاده با بیان اینکه پذیرش آثار در تمامی بخش های جشنواره به جز بخش محیطی فقط از طریق فیلم اجرای نمایش انجام می شود، گفت: هنرمندان و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این رویداد ملی، فرهنگی و هنری متن و یا آثار بخش های صحنه ای، خیابانی و بخش نمایش نامه خوانی را تا 20 مهر ماه و طرح های بخش محیطی را تا 10 مهر ماه به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و نتایج تمامی بخش ها نیز تا 30 آبان ماه اعلام می شود.
پذیرش حداکثر 10 اثر در بخش مسابقه خیابانی
وی با بیان اینکه در بخش مسابقه خیابانی حداکثر 10 اثر قابل پذیرش است، اظهار داشت: آثار این بخش از پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان در سه نوبت اجرا دارد؛ در بخش مسابقه صحنه ای نیز حداکثر 12 اثر قابل پذیرش است و گروه هایی می توانند در این بخش شرکت کنند که در بازه زمانی آذر ماه 1397 تا مهر ماه 1398 حداقل پنج الی 10 شب در شهر مربوطه اجرای عمومی داشته اند.
وی ضمن اشاره به صحنه های نمایش های محیطی افزود: شرکت کنندگان می توانند برای نمایش های محیطی از سه مکان تپه های باستانی سیلک، تیمچه امین الدوله و آب انبار استفاده کنند بدین ترتیب که پس از رویت عکس ها، فیلم ها و مختصات کامل این مکانها، طرح اجرایی پیشنهادی خود را به صورت مکتوب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
خوانش نمایش نامه های علی رضا نادری در بخش نمایس نامه خوانی
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با بیان اینکه بخش نمایش نامه خوانی این جشنواره به خوانش نمایش نامه های علیرضا نادری اختصاص دارد، ابراز داشت: متقاضیان برای شرکت در این بخش می توانند آثار خود را از طریق فیلم ارسال کنند.
وی با بیان اینکه تا پنج اثر چاپ شده نویسندگان برای این جشنواره پذیرش می شود، ابراز داشت: آثار بخش مهمان و ویژه نیز به انتخاب دبیر در جشنواره تئاتر مهر کاشان حضور دارند و در بخش آشنایی با تئاتر ملل نیز سه اثر به پیشنهاد دبیر جشنواره و انتخاب ستاد اجرایی جشنواره از کشورهای مختلف دعوت می شوند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108524/جشنواره-تئاتر-مهر-کاشان-در-6-بخش-برگزار-می-شود
بستن   چاپ