پیام سپاهان
کمک به بیماران روانی/ محققان مغز را رمزگشایی می‌کنند
یکشنبه 27 مرداد 1398 - 11:22:44 AM
ایسنا
پیام سپاهان- تقریباً از هر پنج بزرگسال در ایالات متحده، یک نفر در هر سال بیماری روانی را تجربه می‌کند. بیماری‌های روانی شدید باعث می‌شود که مغز در مواجهه با حالات شناختی و پرتحرک و پاسخ سریع به اطلاعاتی که به سرعت در حال انجام است، دچار مشکل شود.

تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که اعمال تحریک الکتریکی در زمان مناسب به مغز بیمار مبتلا به یکی از انواع بیماری های روانی شدید کمک می‌کند تا از طریق موضوعات شناختی عملکرد بهبود یابد. با این حال، این کار در یک آزمایشگاه و فارغ از پیچیدگی‌های فعالیت های دنیای واقعی زندگی روزمره انجام شد.

"Alik Widge"، نویسنده ارشد این تحقیق و استادیار روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه مینه سوتا با گروهی از محققان در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH) اولین کسانی بودند که فعالیت مغز بیماران را تجزیه و تحلیل کردند. در این بررسی، زمانی که بیمار متمرکز است و توجه وی به طور کامل به موضوعی اختصاص داده شده، در مقایسه با زمانی که در حال استراحت است، سنجیده شد. آنها بیمارانی مبتلا به صرع شدید را تحت عمل جراحی قرار دادند، که قبلاً الکترودهای اندازه گیری در نواحی مربوط به مغز داشتند و سپس این بیماران را مورد مطالعه قرار دادند.

در این مطالعه که بخشی از برنامه DARPA`s SUBNETS  بود و مشخص شد که الگوریتم های خاص می توانند برای گفتن زمانی که شخصی متمرکز است و واقعاً در تلاش برای انجام یک کار است، مورد استفاده قرار گیرد. این تحقیق نشان می دهد که از یک تحریک برقی می توان استفاده کرد.  این مطالعه همچنین نشان می دهد که هیچ منطقه واحدی از مغز وجود ندارد که بتواند بگوید چه کسی در حالت متمرکز و یا پر تلاش است. 

به منظور تشخیص زمانی که بیمار شروع به تمرکز یک کار شناختی می کرد، محققان مجبور بودند اطلاعات را در سطح شبکه تحلیل کنند. ضروری بود که ببینیم فعالیت یک منطقه با فعالیت منطقه دیگری از مغز چگونه هماهنگ است.

محققان این مقاله می گویند: "با استفاده از همان سیگنال های عصبی که می توانند تحریک عمیق مغزی تطبیقی را به همراه داشته باشد، نشان داده ایم که می توان حالتهای روانی را که ممکن است برای کنترل حلقه بسته وجود داشته باشد ، تشخیص داد." 

این محققان معتقدند که تحقیقات بیشتر برای تعمیم یافته ها به کاربردهای دنیای واقعی ضروری است و امیدوارند که این کار نهایتا به توسعه روش‌های درمانی مؤثرتر برای تحریک مغز در بیماری های روانی کمک کند.

این محققان توضیح داد: " می خواهیم رویکرد بیمار محور را برای درمان بیماری روانی ترویج دهیم. در واقع کار محرک این نیست که علائم را از بین ببرد؛ کار آن کمک به فرد است که علائم بیماری خود را مدیریت کند. به کمک این روش قدرت به فرد باز می گردد و تنها در صورت نیاز به آنها کمک اضافی دریافت می کند."

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108521/کمک-به-بیماران-روانی--محققان-مغز-را-رمزگشایی-می‌کنند
بستن   چاپ