پیام سپاهان
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان:
سنت حسنه اطعام عمومی در ایام عید غدیر باید احیا شود
شنبه 26 مرداد 1398 - 17:26:59
پیام سپاهان - کاشان - مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان گفت: بر اساس روایات اطعام یک نفر در روز عید غدیر مانند اطعام همه پیامبران است و بر این اساس سنت حسنه اطعام در عید غدیر باید احیا شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام مهدی بصیرتی بعداز ظهر شنبه در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر برگزاری مراسمات جشن و سرور در عید غدیر اظهار داشت: دیدار با سادات از اعمال سفارش شده در ایام عید غدیر است اما برنامه های این روز نباید به دید و بازدید محدود شود و بر همین اساس باید برگزاری جشن و سرور و اطعام در روز عید غدیر توسط هیئات و گروه های مختلف مردمی کاشان احیا شود.
وی تکریم نسل اهل بیت (ع) در بین شیعیان را دارای ارزش بالا قلمداد کرد و افزود: اطعام یک مؤمن به فرموده امام صادق (ع) در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق و در راس آنها ائمه معصومین و یک میلیون شهید و در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.
مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان ضمن تاکید بر اطعام شهروندان توسط هیئات مذهبی در روز عید غدیر همانند ایام محرم و صفر ابراز داشت: بر اساس روایات ائمه اطهار (ع) اطعام یک نفر در روز عید غدیر مانند اطعام همه پیامبران و صدیقان است و بر همین اساس لازم است تا با برگزاری برنامه‌هایی با شکوه در اعیاد مثل اطعام غدیریه در روز عید غدیر موجب ترویج فرهنگ تشیع در شادی اهل بیت (ع) باشیم.
وی ضمن اشاره به مشارکت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان در برنامه های عید غدیر سال جاری در این شهرستان گفت: هر فرد به اندازه وسع خود می‌تواند در این سنت حسنه سهیم باشد و راه های جمع آوری کمک های مردمی توسط روابط عمومی نمایندگی آستان قدس رضوی کاشان نیز اعلام و علاوه بر اطعام، برنامه‌های فرهنگی در مورد عید غدیر خم نیز در سطح شهرستان کاشان اجرا می شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108504/سنت-حسنه-اطعام-عمومی-در-ایام-عید-غدیر-باید-احیا-شود
بستن   چاپ