پیام سپاهان
در سومین دوره المپیاد فیلمسازی؛
ایده‌های نوجوانان برای ساخت فیلم مورد استقبال قرار می گیرد
شنبه 26 مرداد 1398 - 15:23:12
پیام سپاهان - اصفهان - قائم مقام بنیادسینمای فارابی گفت: با برگزاری سومین دوره المپیاد فیلمسازی در تلاش هستیم تا طرح فیلمنامه و ایده های نوجوانان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری اصفهان، حبیب ایل‌بیگی اظهار داشت: هدف ما از برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور ایجاد نگاه امیدوارانه در میان نوجوانان است و اینکه بچه های نقاط مختلف ایران در هر زمینه ای استعداد دارند بدانند مسئولین نهادها و مراکز مختلف تلاش می کنند استعداد آنان را کشف و پرورش دهند و از آن مراقبت کنند تا در مسیر آینده شکوفاتر شود.
وی افزود: ما در میان نوجوانان نیاز به سرمایه گذاری داریم تا آینده بهتری برای فیلمسازی به ویژه در عرصه کودک و نوجوان وجود داشته باشد، در همین زمینه برگزاری سومین دوره المپیاد فیلمسازی در تلاش هستیم تا استعدادهای جدیدی در فیلمسازی وارد شوند و ایده های نو فیلمسازی کودک و نوجوان مطرح شوند.
رئیس سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور با اشاره به اینکه اعلام فراخوان این المپیاد با اهداف مذکور ارائه شد ، بیان داشت: فراخوان این دوره از المپیاد اوایل تیرماه اعلام شد و حدوداً 500 نفر متقاضی داشتیم که در دفاتر سینمای جوان سراسر کشور برایشان کلاس های سه روزه ی آشنایی مقدماتی با سینما برگزار کردیم و از میان آنها 60 نفر برای حضور در المپیاد انتخاب شدند.
وی ادامه داد: از استان و شهر اصفهان نیز تعداد زیادی متقاضی برای حضور در این دوره از المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور حضور داشتند.
ایل بیگی تصریح کرد: 60 نوجوان 12 تا 16 ساله ای که در این دوره از المپیاد در دو بخش ایده و فیلم پذیرفته شدند در پنج روز در کنار اساتید راهنما ایده هایشان را پرورش می دهند و این ایده ها که در طول المپیاد به عنوان طرح فیلمنامه مطرح می شوند در روز آخر ارائه می شوند، برگزیدگان در دو بخش فیلم و ایده با مدالهای طلا، نقره و برنز مشخص و مورد تقدیر قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: در بخش ایده، طرح فیلمنامه و ایده ها برای ساخت مورد حمایت قرارخواهند گرفت و سه نفر برتر در بخش فیلم نیز برای ساخت فیلم بعدی شان از سوی دفاتر انجمن سینمای جوان مورد حمایت قرار می گیرند.
رئیس سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور ابراز داشت: در طول پنج روز برگزاری المپیاد، نوجوانان با یک دنیای شاد، پر از خلاقیت و امیدواری به آینده روبرو می شوند و امیدواریم شاهد پرورش فیلمسازانی باشیم که آثاری شاد، امیدوارانه و خلاقانه در ژانر کودک و نوجوان در سالهای آینده ارائه دهند.
وی افزود: نیت ما این است که در این المپیاد یک اتفاق خوب دوطرفه رخ دهد؛ هم مدرسان در حال و هوای نوجوانان کنونی قرار گیرند و فیلم‌ها را ببینند و هم نوجوانان از تجربیات اساتید (فیلمسازان مطرح سینمای کودک و نوجوان) بهره مند شوند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108497/ایده‌های-نوجوانان-برای-ساخت-فیلم-مورد-استقبال-قرار-می-گیرد
بستن   چاپ