پیام سپاهان
کارگردان نمایش روحوضی «عروسی ننه غلامحسین»:
تمرکززدایی نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی امری قابل تحسین است
جمعه 25 مرداد 1398 - 16:01:08
پیام سپاهان - کاشان - کارگردان نمایش روحوضی «عروسی ننه غلامحسین» ضمن اشاره به بیان نقاط قوت و ضعف نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی گفت: تمرکززدایی این دوره جشنواره امری قابل تحسین است.

کیانوش بهروز پور در گفت و گو با خبرنگار مهر ، ضمن تشکر از عوامل برگزاری نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در کاشان اظهار داشت: تمرکز زدایی نوزدهمین دوره این جشنواره و برگزاری آن در شهری به غیر از تهران امری خوب و قابل تحسین است و از آنجا که از نام جشنواره نیز هویدا است، اجراهای آن در حوزه آیینی و سنتی است و کاشان نیز که شهر آیین ها و سنت ها است تقارن خوب و مبارکی را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه اگر مکان برگزاری جشنواره ها در دو نقطه است، باید کمیت و کیفیت نیز در آن نقطه یکسان باشد، افزود: متاسفانه کمیت و کیفیت برگزاری جشنواره در کاشان و تهران یکسان نیست و از اعضای دبیرخانه تهران نیز هیچ فردی را در کاشان مشاهده نکردم و اعضای دبیرخانه کاشان نیز حضور کمرنگی در اجراها داشتند.
کارگردان نمایش روحوضی «عروسی ننه غلامحسین» ضمن اشاره به زحمات قابل تقدیر عوامل اجرایی نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در کاشان ابراز داشت: هدف از حضور گروه های نمایشی تبادل افکار و اندیشه هاست اما حضور ما در کاشان به آماده سازی صحنه و اجرای نمایش محدود شد و نتواستیم سایر اجراها را ببینیم و از آنها استفاده کنیم و برنامه جانبی خاصی نیز در نظر گرفته نشده بود.
وی ضمن تقدیر و تشکر از اسکان بسیار زیبا و دیدنی عوامل اجرایی گروه های نمایشی گفت: در ادوار گذشته شرایط برای تماشای سایر نمایش ها فراهم بود و می توانستیم سایر اجراها را ببینیم اما در این دوره این امکان فراهم نبود و جای خالی برپایی یک ورکشاپ تخصصی و کارگاه های آموزشی ویژه نمایش های آیینی و سنتی نیز در این دوره در کاشان احساس می شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108432/تمرکززدایی-نوزدهمین-جشنواره-نمایش-های-آیینی-امری-قابل-تحسین-است
بستن   چاپ