پیام سپاهان
استاندار اصفهان:
اصفهان با وجود ادعای برخورداری، وضعیت خوبی در تولید ندارد
جمعه 25 مرداد 1398 - 16:00:19
پیام سپاهان - استاندار اصفهان گفت: اصفهان علاوه بر ادعای برخوردار بودن، متاسفانه در بخش تولید، صنعت و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، عباس رضایی امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر اقتصاد در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه وزیر اقتصاد وزیر معین اصفهان در شورای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: انتظار داریم ارتباط وزیر اقتصاد با اصفهان بیشتر شود، البته از مجموعه وزارت اقتصاد در استان اصفهان رضایت داریم و همدلی و هماهنگی در جهت رونق تولید شکل گرفته است.
وی با اشاره به برخی مشکلات فعالان اقتصادی، گفت: متاسفانه زمان رسیدگی به پرونده های مالیاتی طولانی است، بنابراین پیشنهاد دستور تسریع در رسیدگی به پرونده ها با افزایش حداکثر سه هئیت در استان جهت کاهش زمان آن به یک ماه داده شود.
استاندار اصفهان در خصوص ورود سازمان مالیاتی به تراکنش فعالان اقتصادی از سال 89 با استناد به قانون پولشویی، پیشنهاد داد: به منظور رونق تولید تراکنش های مالی با گردش بالای پنج میلیارد تومان صرفا از سال 95 به بعد مورد بررسی قرار گیرد. 
وی در خصوص عدم استرداد مبالغ عوارض و مالیات های ارزش افزوده به صادرکنندگان به دلیل تحولات ارزی، پیشنهاد داد: ارتباطی بین بانک مرکزی و ادارات کل مالیات استان ها در خصوص سامانه مالیات با توجه به تحولات ارزی صورت گیرد.
رضایی در خصوص غیرواقعی بودن ارزش گذاری گمرکات برای کالاهای صادراتی و تعیین قیمت غیرواقعی برای کالاهای وارداتی، گفت: می توان هیاتی متشکل از نمایندگان سازمان صمت، انجمن صنفی و تخصصی مربوطه و تشکل های بخش خصوصی تشکیل شود و به صورت فصلی ارزیابی و ارزش گذاری کالاهای صادراتی و وارداتی در آن انجام شود.
وی در ادامه به ورود بانک های عامل تامین کننده تسهیلات ارزی برای تولیدکنندگان، پیشنهاد داد: تامین منابع مالی واحدهای تولیدی با اولویت انجام و ارتباط آن با تحولات ارزی صورت گیرد.
استاندار اصفهان افزود: بانک های عامل به منظور گشایش ارتباط اسنادی برای واردات مواد اولیه معادل 135 درصد ارزش کالا را به صورت نقدی دریافت می کنند، بنابراین پیشنهاد می شود بانک های عامل تا 35 درصد مازاد بر ارزش کالا را به صورت سفته دریافت کنند. 
وی همچنین در خصوص طولانی بودن فرایند بانک مرکزی به استعلامات مربوط به صادرات و واردات طلا و جواهر، پیشنهاد داد: اختیارات بانک مرکزی در خصوص صادرات و واردات به خصوص طلا و جواهر به یکی از پرسنل آنها در استان واگذار شود.
رضایی در خصوص افزایش هزینه های واحدهای تولید مستقر در شهرک های صنعتی ناشی از عوارض ارزش افزوده، پیشنهاد داد: حداقل 10 درصد از عوارض ارزش افزوده پرداختی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها از محل بند الف ماده 38 قانون مالیات برارزش افزوده به همان شهرک صنعتی اختصاص یابد.
وی گفت: این مشکلات و پیشنهادات در نشست های متمادی شورای گفتگو استان و حضور بنده طی روزهای چهارشنبه در شهرک های صنعتی و دیدار روزهای یکشنبه با فعالان تولیدی استان احصا شده است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان علاوه بر ادعای برخوردار بودن، متاسفانه در بخش تولید، صنعت و اقتصاد وضعیت خوبی ندارد، تصریح کرد: برای رفع این مشکلات نیازمند حرکت همگام و کمک وزیر اقتصاد هستیم، چرا که معین استان در شورای اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه متوسط اشتغال اصفهان در زمستان 97 به عنوان صنعتی ترین استان 2.7 درصد کمتر از متوسط کشوری بود، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته و همچنین حمایت دولت و تلاش مدیران تولیدی و بازرگانی اکنون شرایطی بهتری نسبت به سال 97 داریم.
رضایی خاطرنشان کرد: چشم انداز استان این است که تا پایان سال 98 بتواند متوسط اشتغال خود را 2.7 درصد نسبت به میانگین کشور افزایش دهد.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108392/اصفهان-با-وجود-ادعای-برخورداری،-وضعیت-خوبی-در-تولید-ندارد
بستن   چاپ