پیام سپاهان
وزیر اقتصاد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست
جمعه 25 مرداد 1398 - 16:00:18
پیام سپاهان - وزیر اقتصاد گفت: استان اصفهان از لحاظ صنعتی قطب است و قابلیت و ظرفیت هایی که در عرصه صنعت دارد آن را به یک استان فعال و پویا تبدیل کرده است. 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، فرهاد دژپسند امروز (پنجشنبه) در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی برخلاف نظر عده ای اقتصادی نیست که دور خود حصار بپیچیم، بلکه اقتصاد پویایی است که توسعه درون زا و برون زا بودن آن و همچنین دانش بنیان بودن آن مد نظر است، بنابراین اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست.
وی ادامه داد: تعامل با اقتصاد جهان از زاویه صادرات، انتقال فن آوری های نوین و... در اقتصاد مقاومتی مورد توجه است، در اقتصاد مقاومتی آنچه که بیش از هر مورد دیگر در اقتصاد باید تقویت شود محور دانش بنیان بودن است. اگر بخواهیم به اقتصادی مبنی بر افق 1404 دست پیدا کنیم باید در منطقه از لحاظ اقتصاد و دانش بنیان رتبه اول را از آن خود کنیم.
وزیر اقتصاد تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد مقاوم و ایستا نیست، بلکه اقتصادی پویا، مقاوم و محرک است تا بتوانیم انتقال و تبادل دانش و تجربیات داشته باشیم و در بسیاری از زمینه ها در دنیا الگو باشیم.
دژپسند با اشاره به ظرفیت های بالقوه استان اصفهان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: این استان از لحاظ صنعتی قطب است و قابلیت و ظرفیت هایی که در عرصه صنعت دارد آن را به یک استان فعال و پویا تبدیل کرده است و می توان گفت مصوبات ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اصفهان می تواند به عنوان الگو برای سایر استان ها باشد. 
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی و توسعه آن در تمام بخش ها مورد اهمیت است و طبق برنامه توسعه ای که در حوزه اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شده است، تا پایان دولت دوازدهم موظف هستیم این اقتصاد به وضعیت مشخصی دست پیدا کرده و مورد اتکا قرار گیرد. 
وزیر اقتصاد اضافه کرد: تمام دستگاه های متولی از جمله صنعت، کشاورزی، شرکت های دانش بنیان و... موظف به انجام ماموریت برای تحقق اقتصاد پویا، تاب آور و میرا که همان اقتصاد مقاومتی است، هستند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108391/وزیر-اقتصاد--اقتصاد-مقاومتی،-اقتصاد-ریاضتی-نیست
بستن   چاپ