پیام سپاهان
وزیر اقتصاد:
اگر هم‌افزایی باشد، دیگر نیاز به بمب هسته‌ای نداریم
جمعه 25 مرداد 1398 - 16:00:17
پیام سپاهان - وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: بخش خصوصی می تواند با همت مضاعف خود، تولید را بالا ببرد چراکه ظرفیت تولید در کشور وجود دارد و ما نیز می توانیم به هر نحوه صادرات را افزایش دهیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، فرهاد دژپسند امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با تاکید بر اینکه امروز شرایط اقتصادی کشور نسبت به هر زمان دیگر متفاوت است، اظهار کرد: با این وجود با کمک مردم و بخش خصوصی توانسته ایم نظام مدیریتی کشور را به همراهی سایر قوا به مرحله ای برسانیم که اکنون یک ثبات نسبی داشته باشیم. 
وی با بیان اینکه نمی توانیم ادعا کنیم شرایط مطلوب است، افزود: با این وجود متناسب با موانع، محدودیت ها، پیچیدگی ها و مزاحمت ها می توانیم بگوییم شرایط مقبول است.
وزیر اقتصاد و امور دارایی ادامه داد: سعی شده که ایران نفت صادر نکند و یا در صورت صادرات ارز حاصل از آن را نتواند وارد کند و یا صادرات فلزات گرانبهای کشور مشمول تحریم می شود و قسمتی از صادرات که توسط بخش خصوصی انجام می شود با انواع و اقسام مشکلات واردات ارز مواجه می شوند.
وی با بیان اینکه در این شرایط خوشبختانه با کمک یکدیگر فضا را سامان داده ایم، گفت: طی پنج ماه گذشته بدترین نوع شیطنت ها توسط دشمن در قالب جنگ اقتصادی به کار گرفته شد و شاید این شیطنت ها تاثیر تکان دهنده ای بر اقتصاد ما می گذاشت، اما در سایه همدلی و همراهی قوای سه گانه، بخش خصوصی و مردمی که نجیبانه از همه چیز گذشتند، این اتفاق نیفتاد.
دژپسند تاکید کرد: بخش خصوصی در این شرایط کنار گود نایستاد و وسط گود بازی کرد و امروز ارز حاصل از صادرات غیرنفتی خود را به کشور برمی گرداند و به دنبال مفاصا حساب مالیاتی خود بوده و این امیدواری ما را مضاعف کرده است.
وی با تاکید بر اینکه راه درازی برای حفظ هویت و استقلال خود داریم، تصریح کرد: ما در جنگ هشت ساله ثابت کردیم که ایران، ایران است و این بار نیز ثابت می کنیم بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم.
وزیر اقتصاد و امور دارایی افزود: برای اینکه این پیام را به دشمن برسانیم باید درجه از خودگذشتگی، نبوغ و جدیت خود را بالا ببریم و دستیابی به این موضوع، با قابلیت بخش خصوصی سخت نیست. 
وی تاکید کرد: بخش خصوصی می تواند با همت مضاعف خود، تولید را بالا ببرد چراکه ظرفیت تولید در کشور وجود دارد و ما نیز می توانیم به هر نحوه صادرات را افزایش دهیم.
دژپسند با بیان اینکه باید بذر امید بپاشیم نه ناامیدی، گفت: می توان در سایه همکاری به هم افزایی برسیم و اگر هم افزایی باشد دیگر نیاز به بمب هسته ای نداریم. شعار نمی دهم، چرا که این قابلیت در کشور وجود دارد.
وی تاکید کرد: در جامعه ایرانی عقل و علم خوبی وجود دارد، اما باید به آن عزم و عمل را اضافه کنیم و به دشمن نشان دهیم که با این ایران، نمی شود طرف شد.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/108390/اگر-هم‌افزایی-باشد،-دیگر-نیاز-به-بمب-هسته‌ای-نداریم
بستن   چاپ