پیام سپاهان
روشن:
آرمان‌مان، رسیدن به مدیریت واحد شهری است
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 21:25:43
پیام سپاهان - رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:مطالبه‌گری یکی از وظایفی است که تشکل‌ها باید آن را به خوبی انجام دهند تا مسئولان هوشیار شوند و به وظایفشان عمل کنند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، فریده روشن، عصر امروز(سه‌شنبه) در همایش روز گرامیداشت تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی که در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: روز گرامیداشت تشکل ها و مشارکت اجتماعی را به همه فعالان در این عرصه تبریک عرض می کنم. توسعه پایدار زمانی به دست می آید که حضور مردم در قالب نهادهای مدنی، سازمان بپذیرد، توسعه پایدار مسیر ناهمواری دارد که با مشارکت مردم هموارتر می شود، حضور مردم در عرصه مدیریت جامعه باعث پویایی جامعه می شود و همچنین در کاهش مشکلات موثر است.
وی افزود: هنگامی که مردم در جامعه حضور پیدا می کنند تمام راه هایی که از طریق بخش های دولتی به سرانجام نمی رسد، به سمت پیشرفت حرکت می‌کند و اهداف بلندی که دولت ها پیش رو دارند تنها با حضور تشکل‌های مردمی به سرانجام می رسد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان، تصریح کرد: سمن ها چشم بینای جامعه هستند که مشکلات را می‌بینند و آنها را آشکار می‌کنند. جامعه زمانی در مسیر درست قرار می گیرد که مشارکت مردم در قالب نهادهای مختلف در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ادامه پیدا کند و به سرمایه اجتماعی تبدیل شود.
روشن ادامه داد: ما زمانی می‌توانیم به اهداف بلند مدت دست پیدا کنیم که همیاری و همراهی نهادهای اجتماعی توأم با همکاری مردم باشد، یعنی سمن‌ها منتقل کننده حرف دل مردم به مسئولان باشند که این بزرگ‌ترین نکته‌ای است که باعث می‌شود مسئولان به وظایفشان عمل کنند.
وی خاطرنشان کرد: آرمان ما مدیریت جامعه به دست مردم است و باید همگی تلاش کنیم تا به مدیریت واحد شهری که در همه دنیا وجود دارد و در ایران هنوز اجرا نشده، دست یابیم.
از تعدادی تشکل مردم نهاد به صورت نمادین در این همایش تجلیل شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107371/آرمان‌مان،-رسیدن-به-مدیریت-واحد-شهری-است
بستن   چاپ