پیام سپاهان
دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی:
مسئولان دانشگاه و تئاتر کشور ارزش نمایش های آیینی را نمی‌شناسند
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 16:18:34
پیام سپاهان - کاشان - دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی کاشان را خاستگاه بخشی از هنرهای آیینی سنتی دانست و گفت: مسئولان دانشگاه و تئاتر کشور ارزش نمایش های آیینی را نمی شناسند.

به گزارش خبرنگار مهر ، داوود فتحعلی بیگی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه سفر خود به کاشان در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به دغدغه مندی در حوزه نمایش های آیینی و سنتی اظهار داشت: خود را سرباز کوچک فرهنگ و هنر این مرز و بوم می دانم و تاکنون بضاعت اندک خود را در این مسیر صرف کرده‌ام چراکه نگران هستم تا این هنر فاخر و اصیل ایرانی به دست فراموشی سپرده شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه های هنر و تئاتر ما ارزش این گونه نمایش ها را نمی دانند، افزود: خاستگاه بخشی از هنرهای آیینی سنتی منطقه کاشان مبتنی بر معماری اصیل آن است و خوشبختانه در شهرستان کاشان هنوز بستر معماری غنی وجود دارد که این مهم زمینه‌ای برای حفظ و احیای هنرهای آیینی و سنتی ما به شمار می آید.
دبیر نوزدهمین جشنواره آیینی و سنتی با بیان اینکه 30 سال پیش یعنی سال 68 اولین دوره این جشنواره را با 11 نمایش آغاز کردیم، ابراز داشت: در آغاز تنها به تعدادی اجرا بسنده می‌کردیم اما بعد از آن تصمیم گرفتیم که از افرادی برای سخنرانی در جشنواره دعوت کنیم اما از دوره سیزدهم رسما سمیناری طراحی شد و بسیار جدی به مقوله پژوهش پرداخته شد و این موضوع سبب حضور افرادی از شهرستانها شد که برای ما مهم بود.
وی با بیان اینکه باید در حوزه آموزش جشنواره بیش از تلاش و همت به خرج داد، گفت: خوشحالیم که در نوزدهمین دوره این جشنواره بیش از 500 تقاضا برای حضور در جشنواره داشتیم که از آن میزان بیش از 100 نمایش برای اجرا در جشنواره پذیرفته شده‌ و امیدواریم روزی این جشنواره به عنوان جشن ملی در سراسر ایران برگزار شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107360/مسئولان-دانشگاه-و-تئاتر-کشور-ارزش-نمایش-های-آیینی-را-نمی‌شناسند
بستن   چاپ