پیام سپاهان
در قالب یک پایان نامه بررسی شد
توسعه حرفه‌ای سازمان با رهبری مثبت‌گرا
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 10:51:29
پیام سپاهان - نتایج یک پژوهش نشان می دهد که متغیر حمایت سازمانی نقش میانجی بین رهبری مثبت گرا و توسعه حرفه ای دارد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، مهدخت ده مرده دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی در پایان نامه خود به "بررسی رابطه بین رهبری مثبت گرا و توسعه حرفه ای با نقش میاجی حمایت سازمانی دبیران اول و دوم متوسطه شهر اصفهان" پرداخت.
این پژوهش با هدف شناسایی رابطه رهبری مثبت گرا و توسعه حرفه ای دبیران با نقش میانجی حمایت سازمانی آنان در مدارس متوسطه شهر اصفهان انجام شد.
روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری شامل 5078 نفر از دبیران آموزش و پرورش شهر اصفهان بودند. در این پژوهش از روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای استفاده شده است. حجم نمونه انتخاب شده بر اساس جدول مورگان کرجسی (1970) شامل 382 نفر از دبیران اداره آموزش و پرورش شهر اصفهان بوده است. ابزار پژوهش پرسشنامه رهبری مثبت گرا کامرون (2004)، پرسشنامه حمایت سازمانی ادراک شده ایزنبرگ و هکاران (1980) و پرسشنامه توسعه حرفه ای دبیران ایوبی و همکاران (1393) انتخاب شد. 
روایی محتوایی هر سه پرسشنامه تایید و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه شد. 
تجزیه و تحلیل داده های حاصل از پژوهش در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام پذیرفت و در نهایت مشخص شد که متغیر حمایت سازمانی نقش میانجی بین رهبری مثبت گرا و توسعه حرفه ای را دارد که مقدار آن برابر با 17.0 است.
به گزارش ایسنا این پایان نامه در دانشگاه خوراسگان دفاع شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107326/توسعه-حرفه‌ای-سازمان-با-رهبری-مثبت‌گرا
بستن   چاپ