پیام سپاهان
فرماندار اردستان:
ترویج سنت حسنه ازدواج نیاز جامعه امروز است
سه شنبه 22 مرداد 1398 - 8:38:40 AM
مهر
پیام سپاهان - اردستان-فرماندار اردستان گفت: امروز ما بیش از هر زمان دیگر به ترویج و تاکید بر سنت حسنه ازدواج در جامعه نیاز داریم.
 حمیدرضا تاملی در مراسم عشق تا بهشت در اردستان اظهار داشت: هدف از برگزاری مراسم سالگرد ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا (س) یک اقدام نمادین در راستای ترویج ازدواج در جامعه است چراکه امروز ما بیش از هر زمان دیگر به ترویج و تاکید سنت حسنه ازدواج در جامعه نیاز داریم.
بخشی از مشکلات از کمرنگ شدن ازدواح در جامعه است
وی گفت: بخشی از مشکلات امروز در جامعه و همچنین آسیب‌های اجتماعی از رهگذر کمرنگ‌شدن سنت ازدواج در جامعه شکل گرفته است.
فرماندار اردستان ابراز داشت: وظیفه خود می‌دانیم تا از منظر حاکمیتی در قالب کارکردهای مختلف موضوع ازدواج و رفع کردن موانع ازدواج را که در حقیقت تحقق همان شعار ازدواج به هنگام، آگاهانه، آسان و پایدار است را محقق کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از موانع مشکلات ازدواج موانع فرهنگی است که برگزاری جشن های این چنینی در حقیقت یک اقدام نمادین در اهمیت و پاسداشت این سنت حسنه است.
ساختار جمعیتی کشور به سمت سالمندی حرکت می کند
تاملی بیان داشت: امروز وضعیت تحلیلی ساختار جمعیتی کشور نشان می‌دهد که کشور ما به شدت به سمت سالمندی حرکت می کند و بر اساس برآوردها ظرف 30 سال آینده قریب به 30 درصد جمعیت را سالمندان بالای 60 سال تشکیل خواهند داد.
وی تاکید داشت: ما برای حفظ جمعیت فعال کشور که در واقع موتور مولد جامعه هستند نیازمند این هستیم که به موضوع ازدواج به طور جدی و فارغ از تعارف بپردازیم و موانع این اقدام مهم را که در تعریف آینده این کشور تاثیر بسزایی دارد رفع کنیم.
مسئولان مسئول نشاط اجتماعی مردم هستند
تاملی گفت: اعتقاد داریم به همان اندازه که مسئول تامین امنیت، معیشت و برطرف کردن مسائل اقتصادی و سلامت و خدمات بهداشتی جامعه هستیم به همان اندازه هم مسئول نشاط اجتماعی در جامعه باشیم.
وی افزود: تمام مسئولان و دستگاه‌های دولتی باید برنامه هایی که حول محور نشاط اجتماعی مردم را دور هم جمع می کند حمایت کنند،مردم در مسائل اقتصادی و مشکلات صبور مانده اند، بر این اساس ما هم وظیفه داریم در برگزاری شادی های مردم در کنارشان باشیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107316/ترویج-سنت-حسنه-ازدواج-نیاز-جامعه-امروز-است
بستن   چاپ