پیام سپاهان
امام جمعه موقت اصفهان:
مقاومت رمز موفقیت ملت ماست
دوشنبه 21 مرداد 1398 - 09:56:47
پیام سپاهان - اصفهان - امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ادامه توطئه های دشمن در برابر ملت ایران ، گفت: رمز موفقیت ملت و نظام جمهوری اسلامی مقاومت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی روز دوشنبه در نماز عید قربان اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر افزود : البته شرط بزرگ این موفقیت تقوا و مطیع بودن در برابر دستور خداست زیرا افراد نادان می خواهند همه چیز آزاد شود ولو به شرط ذلت و خواری آنها و سر سپردن در برابر طاغوت باشد.
وی اظهارداشت : امروز اگر مخترعین، جوانان و نیروهای مسلح ما تلاش نمی کردند آیا دشمن می گذاشت لحظه ای آرام باشیم در حالی که امروز آمریکا از ما می ترسد و این به واسطه سعی و تلاش ماست.
وی با بیان اینکه زکات فطره از واجبات عید فطر و قربانی کردن برای فقرا در روز عید قربان از مستحبات این اعیاد است، گفت: رسیدگی به مستمندان از مهمترین برنامه های اعیاد اسلامی است.
میردامادی با بیان این که اعیاد در همه ادیان و مکاتب وجود دارد، خاطرنشان کرد: اعیاد در دین اسلام از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و دارای حکمت عقلی و فطری است.
وی اضافه کرد: در عید فطر بعد از یک ماه مبارزه با نفس عید گرفته می شود که یکی از اعمال آن پرداخت زکات فطریه و دیگری نماز عید فطر است.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اشاره به عید قربان یکی دیگر از اعیاد بزرگ اسلامی که نماد بندگی عبودیت و مطیع بودن در برابر دستور خداست، تصریح کرد: قربانی آن چیزی است که مایه تقرب انسان به خدا می شود و لذا در این عید مستحب است با قربانی کردن گوسفند به فکر مستمندان بود و نماز عید قربان و اعمال مستحب دیگری چون صله رحم، بخشش و رحم به دیگران در آن انجام شود.
وی با بیان این که امروز وضع مردم بسیار سخت است، اضافه کرد : انسان وقتی متوجه می شود چند صد نفر از نزدیکان مسوولان گوشه زندان است نمی داند چه باید بکند؟
میردامادی ادامه داد: اینکه فردی دلار دولتی دریافت کند برای وارد کردن ارزاق مردم ولی برای سودجویی بیشتر اجناس مانند سیگار وارد می کنند و فکر افراد بی بضاعت نیست نشانه آن است که هیچ وجدان و نشانه انسانیت در او نیست.
امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: از رییس قوه قضاییه می خواهیم این بی عدالتی ها برچیده شود و البته ایشان کمر به از بین بردن این مسائل بسته است.
وی با اشاره به تشریفات و تجهیزات لوکس و مبلمان های گزاف برخی مدیران، گفت: بهانه این افراد آن است که این مبلمان های پرهزینه مایه اقتدار نظام است، در حالی که باید بدانند اقتدار نظام اسلامی به شهدا و جوانان مخترع و مبتکر است.
خطیب جمعه موقت اصفهان همچنین در خطبه دوم نماز با اشاره به ویژگی ها و حکمت های مناسک حج، گفت: حج دانشگاه بزرگ آموزش عبودیت، مبارزه با نژاد پرستی، دنباله روی رهبران دینی و امامان معصوم، تلاش برای رسیدن به هدف، رعایت حقوق دیگران، بصیرت داشتن و دشمن شناسی، ضرورت مبازه با دشمن و قربانی کردن نفس است.
میردامادی حضور در منا و رمی جمرات را نماد دشمن شناسی و ضرورت مبارزه با دشمن دانست و اظهارداشت: مرگ بر آمریکا نشانه مبارزه با شیطان بزرگ است که درس آن را اسلام به ما آموخته است.
وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج، تصریح کرد: برائت از مشرکین به منزله آن است که در برابر هر ظلمی مانند صهیونیسم، داعش، تروریست ها و آمریکای جنایتکار بایستیم و از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب تصریح دارند که نماز در بیت المقدس امید عملی ماست.
دهم ذی الحجه روز عید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است که برگزاری نماز روز عید قربان یکی از اعمال این عید است.
6026/7134/

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107291/مقاومت-رمز-موفقیت-ملت-ماست
بستن   چاپ