پیام سپاهان
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اعلام کرد:
شناسایی بزرگترین فرار مالیاتی استان
یکشنبه 20 مرداد 1398 - 2:06:37 PM
ایسنا
پیام سپاهان - مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته با همکاری قوه قضاییه و دستگاه های اطلاعاتی و امور مالیاتی یکی از بزرگترین فرارهای مالیاتی استان را به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان شناسایی شد و اکنون به دنبال وصول این مالیات هستیم.
  بهروز مهدلو صبح امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا پایان تیرماه اشخاص حقیقی باید اظهارنامه های مالیاتی خود را تسلیم می کردند، اظهار کرد: امسال ٢٤ هزار و ٥٣٩ اظهارنامه تا پایان تیر ماه ثبت شد که نسبت به سال گذشته ٤ درصد رشد داشته است. 
وی با بیان اینکه در سال جاری ٣٥ هزار و ١٥ فقره اظهارنامه اجاره املاک ثبت شد که نسبت به سال گذشته ٢٤ درصد رشد داشت، تاکید کرد: در صورتی که افراد اظهارنامه ها و درآمدهای خود را واقعی و شفاف ارائه دهند بعد از بررسی، قول تایید دفاتر آنها را می دهیم.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در خصوص نصب دستگاه کارتخوان در مطب های پزشکی، گفت: از سال گذشته نسبت به فرهنگسازی در این خصوص در بین جامعه پزشکان اقدام کردیم و نصب دستگاه کارتخوان تنها برای رفاه حال مردم است. 
وی با تاکید بر اینکه مطابق تبصره ٦ قانون بودجه ٩٨ بر نصب دستگاه های کارتخوان در مطب های پزشکی و ثبت نام آن در سامانه مالیاتی تاکید شده است، افزود: مطابق قانون کلیه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، دامپزشکی و ... تا ٢٣ مرداد مهلت نصب کارتخوان دارند و البته این قشر موافقت خود را با این طرح اعلام کرده اند و در صورت عدم نصب سازمان امور مالیاتی با آنها برخورد می کنند.
مهدلو در خصوص گلایه برخی پزشکان نسبت به اینکه چرا نصب کارتخوان در جامعه پزشکی از سوی اداره مالیات پررنگ شده است، گفت: پزشکان مخالف نصب کارتخوان نیستند و این طرح ارتباطی با اخذ مالیات ندارد حرف آنها این است که چرا جامعه پزشکی؟ در حالیکه اکنون 28 صنف دیگر به غیر از پزشکان موظف به نسبت دستگاه کارتخوان هستند که در بحث قانون در موعد معین با آنها برخورد می شود.
وی در ادامه به بخشنامه رئیس کل سازمان امور مالیاتی و ارسال آن به سراسر کشور اشاره کرد و گفت: اگر کلیه مودیان مالیاتی اصل بدهی مالیاتی خود تا ٣٠ مهر ماه پرداخت کنند کلیه جرایم قابل بخشش آنها بخشیده می شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اضافه کرد: از اول تا 30 آبان نیز 2 درصد از بخشودگی بخش تولیدی و 4 درصد از بخشودگی بخش غیرتولیدی کاسته و هر ماهه از میزان بخشودگی کم می شود و این بخشودگی ها تا پایان ادامه خواهد داشت و بعد از آن تمدید نخواهد شد.
وی تصریح کرد: جرائم مالیاتی سال های 95، 96، 97 به شرطی بخشوده می شود که مودیان تا 30 مهر ماه معاملات خود را مطابق ماده 169 به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند.
مهدلو در توضیح ماده 169، اظهار کرد: اگر دو نفر با یکدیگر معامله کنند مکلفند اطلاعات خود را به سازمان مالیاتی ارائه دهند و اگر یک نفر آنها اعلام و دیگری اعلام نکند، از سوی شخصی که معاملات خود را اعلام کرده شناسایی می شود و در این ماده قانون افرادی که پرونده ندارند مشخص می شوند و این مقدمه ای برای اجرای طرح جامع مالیاتی است که پیاده خواهد شد.
وی همچنین در خصوص بسته حمایتی اداره کل مالیاتی استان اصفهان که اردیبهشت ماه برای بخش تولید و واحدهای که بالای 50 نفر نیرو دارند، ابلاغ شد، اظهار کرد: این طرح به دنبال شعار سال رونق تولید از خرداد ماه اجرایی شد و بسیاری از مشوق های مالیاتی به تولیدکنندگان تخصیص یافته است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان افزود: قرار است تا پایان شهریور ماه کارکرد بسته حمایتی مالیاتی اصفهان اعلام شود، و بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی نیز از بندهای تشویقی این بسته استقبال کرده اند.
وی همچنین به موضوع فرار مالیاتی افراد با درآمدهای آنچنانی که مالیات پرداخت نمی کنند اشاره کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی تنظیم کننده این موضوع است که پول مردم و دولت باید در خزانه باشد و متاسفانه برخی از دارایی ها در جیب افراد سودجو است.
مهدلو افزود: طی یک سال گذشته با همکاری قوه قضاییه و دستگاه های اطلاعاتی و امور مالیاتی یکی از بزرگترین فرارهای مالیاتی استان را به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان شناسایی شد و اکنون به دنبال وصول این مالیات هستیم.
وی یادآور شد: در حال حاضر از 20 نفر فرار مالیاتی نزدیک به 1000 میلیارد تومان در استان مالیات شناسایی شده و اکنون در حال پیگیری است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه طی 10 ماه گذشته مشارکت مردمی در معرفی فرارهای مالیاتی تا حدود 100 برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی اطلاعات خوبی برای فرارهای مالیاتی از مردم کسب می کند و امروز به بسیاری از بانک های اطلاعاتی دسترسی پیدا کرده ایم و اکنون 70 درصد زیرساخت های طرح جامع مالیاتی پیاده شده است.
وی با بیان اینکه در فرارهای مالیاتی مشاهده می شود که حساب های بانکی و کارت ملی افرد را اجاره می کنند، افزود: طبق قانون 274 قانون مالیات های مستقیم این کار جرم است و با آن برخورد قضایی می شود.
مهدلو گفت: تعدادی افراد سودجو با استفاده از حساب بانکی و یا کارت ملی افراد بی بضاعت و با وضعیت مالی پایین که حتی گذران زندگی آنها از طریق یارانه است، اقدام به تاسیس شرکت های صوری و کارت بازرگانی کرده اند. به عنوان مثال شخصی حساب خود را یک میلیون تومان فروخته و امروز در سایه این شرکت صوری 180 میلیارد تومان فرار مالیاتی دارد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 1000 پرونده افراد بی بضاعت درگیر شده که یارانه آنها قطع شده است که با وصول ارقام از افراد اصلی، افراد بی بضاعت آزاد می شوند، ادامه داد: فرار مالیاتی این پرونده ها بیش از 5 هزار میلیارد تومان است و پیش بینی می شود امسال 2 هزار میلیارد تومان از فرارهای مالیاتی را وصول کنیم.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر 500 نفر اشخاص حقوقی که از آنها سوء استفاده شده و همچنین 600 شرکت ثبتی در زمینه فرارهای مالیاتی شناسایی شده اند.
وی در ادامه در خصوص وصول درآمدهای مالیاتی، اظهار کرد: سال گذشته 97 درصد پیش بینی اداره کل امور مالیاتی استان به رقم 6 هزار و 700 میلیارد تومان مالیات وصول شد که 98 درصد درآمد استان را شامل می شود.
مهدلو افزود: طی چهار ماه گذشته تا 16 مرداد ماه 2 هزار و 400 میلیارد تومان مالیات در استان وصول شده است.
وی همچنین گفت: اداره 2018 مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی در حال تجهیز است و مردم می توانند در تماس با این شماره موارد مشکوک به فرار مالیاتی را گزارش دهند.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر تنها بخشی از جامعه که فرار مالیاتی ندارند کارمندان دولت و کارگران هستند.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/107265/شناسایی-بزرگترین-فرار-مالیاتی-استان
بستن   چاپ