پیام سپاهان
محفظه‌هایی برای من
يکشنبه 20 مرداد 1398 - 13:30:53
پیام سپاهان - چیدمانی از نقاشی، قفسه و حجم در گالری دوران معاصر برپاشده که سکوت و سردی را در محفظه‌ای برای تماشاگران به نمایش گذاشته است.
مریم حسین‌خانی که 11 اثر او این روزها در نمایشگاه «محفظه‌های من» به نمایش گذاشته‌شده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: آثاری که در این نمایشگاه ارائه‌شده، ترکیبی از بوم نقاشی، قفسه‌ها و احجامی است که در کنار هم چیدمان شده‌اند. تکنیک مورد استفاده در نقاشی‌ها، رنگ و ‌روغن‌ است؛ ضمن اینکه ابعاد آثار در طیفی متنوع و متفاوت تا حدود یک مترونیم می‌رسد.
این هنرمند با اشاره به انتخاب عنوان «محفظه‌های من» برای این مجموعه گفت: ایدۀ اصلی و دغدغۀ اولیه‌ای که این آثار را شکل بخشیده، تعریف حضور شخص من در ارتباط با محیط پیرامون بوده است، محیطی که بسیار پراکنده و تکه‌پاره است و تلاشم برای سازمان دادن چنین تصویری، با انتخاب ساختار قفسه‌ها و محفظه‌ها و در چیدمانی از خود به‌عنوان عنصر اصلی، همراه با اشیائی که از درون تجربه زیسته‌ام برخاسته، همراه بوده است.
وی تصریح کرد: فضای ذهنی به وجود آورندۀ این تصاویر، فضایی تخت و سیاه‌وسفید برای نمایش سردی و سکوتی فراگیر اما نه کسالت‌بار بوده است.
حسین‌خانی ادامه داد: در رابطه با نحوه چیدمان آثار و چندتکه بودن آن‌ها که گاه از سطح دوبعدی بوم نقاشی فاصله گرفته و وارد فضای اطراف می‌شود، تلاشی برای تعامل بین فضاها صورت گرفته که گاه مخاطب را نیز وارد بازی کرده و تعاریفی بینابین نقاشی و مجسمه ایجاد می‌کند.
به گزارش ایسنا، در بیانیه نمایشگاه «محفظه‌های من» آمده است: «محیط پیرامون، آکنده از اجزایی است که در وسعت فضای خود در حال گسترش است. رویارویی با این تصویر جزء جزء شده و تعریف حضور خود در ارتباط با آن، دغدغه‌ای بوده که مجموعه‌ حاضر را شکل بخشیده است. در این میان مسئله حضور یافتن و قرار گرفتن، مسئله‌ای است که در رفت‌وآمد بین مفهوم شیء و پیکره انسانی بر آن تأکید می‌شود.» علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «محفظه‌های من» می‌توانند تا 23 مردادماه هر روز از ساعت 17 تا 21 به گالری دوران معاصر مراجعه کنند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107261/محفظه‌هایی-برای-من
بستن   چاپ