پیام سپاهان
ساکت: هزینه‌های بالا در رشته تیراندازی باکمان ضعف این رشته است
یکشنبه 20 مرداد 1398 - 10:04:09 AM
ایسنا
پیام سپاهان - رئیس هیئت تیراندازی باکمان استان اصفهان گفت: المپیاد استعدادهای برتر از پنجم تا دهم شهریور ماه در بخش آقایان و بانوان در رده سنی نونهالان و نوجوانان به میزبانی اصفهان در سالن شهید میثمی برگزار خواهد شد.
حمیدرضا ساکت در خصوص میزبانی المپیاد استعدادهای برتر در رشته تیر و کمان اظهار کرد: طبق آخرین آماری که فدراسیون اعلام کرده است 480 نفر در این مسابقات حضور خواهند داشت. از اصفهان نیز 20 ورزشکار در بخش آقایان و بانوان در دو رشته کامپوند و ریکرو در رده سنی نونهالان و نوجوانان شرکت‌کننده داریم. 
وی در رابطه با شرایط نفرات اصفهانی در این مسابقات افزود: تیراندازی باکمان رشته پرهزینه‌ای است و ازآنجایی‌که بیشتر تجهیزات ورزشکاران خارجی است، با افزایش قیمت دلار هزینه‌ها افزایش پیداکرده است. حدود یک ماه قبل مسابقات استانی در دو رده نونهالان و نوجوانان برگزار کردیم و پنج‌شنبه هفته گذشته رکوردگیری نهایی داشتیم و از امروز نفرات زیر نظر مربیان به اردوی آمادگی رفتند.
ساکت در ارتباط با هدف نفرات اصفهان در این مسابقات ادامه داد: سال گذشته یک مدال انفرادی در رشته کامپوند داشتیم. برآوردی که امسال کرده‌ایم 5 یا 6 مدال انفرادی و تیمی برای اصفهان است. تمام تلاش ما پرورش این استعدادها است.
رئیس هیئت تیراندازی باکمان اصفهان افزود: تنها ضعفی که وجود دارد، هزینه بالای تجهیزات است و خانواده ورزشکاران نیز نمی‌توانند هزینه بالا تیراندازان را پرداخت کنند. اگر نقصانی پیش آید از سوی تجهیزات است؛ اما بااین‌وجود ما تمام تلاش خود را از لحاظ فنی، مربی و محل تمرینات کرده‌ایم و امیدوارم که نتیجه خوبی در مسابقات حاصل شود.
وی با اشاره به تأثیر برگزاری المپیاد بر روی تیم‌های ملی خاطرنشان کرد: اگر صرفاً برگزاری المپیاد و یک دوره مسابقات باشد، هیچ بازخوردی ندارد؛ اما اگر نفرات برتر این مسابقات تحت پوشش حمایت‌های فدراسیون و هیئت‌ها قرار بگیرند، صد در صد نتایج خوبی خواهد داشت. همچنین اگر سرمایه‌گذاری ویژه‌ای روی این بچه‌ها شود، در آینده تأثیر خوبی روی تیم‌های ملی و پشتوانه سازی برای همه رشته‌ها خواهد داشت.
ساکت همچنین ادامه داد: باوجود رقابت سختی که بین کشورهای آسیایی در این رشته وجود دارد، ضرورت دارد که در رده سنی نونهالان و نوجوانان سرمایه‌گذاری کنیم. المپیاد منجر می‌شود که در طول سال نفرات جدیدی جذب کنیم و آن‌ها انگیزه حضور در این رشته را داشته باشند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/107256/ساکت--هزینه‌های-بالا-در-رشته-تیراندازی-باکمان-ضعف-این-رشته-است
بستن   چاپ