پیام سپاهان
/به بهانه سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی/
جهاد دانشگاهی رابط دانشگاه، صنعت و بازار کار است
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:08:28
پیام سپاهان - سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی رابط میان دانشگاه، صنعت و بازار کار و فعالیت است.
شهرام عروف زاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی اصفهان از نخستین واحدهای جهاد دانشگاهی و یکی از واحدهای دارای ساختار، قوی و فعال در سطح کشور است، اظهار کرد: ظرفیت‌های کنونی این نهاد در حوزه‌های مختلف مطلوب است، اما با توجه به جایگاه اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و با وجود بیش از 180 واحد دانشگاهی و همچنین قابلیت های بالای جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، مطالبه جامعه دانشگاهی، ارتقاء هر چه بیشتر این نهاد است.
وی افزود: نیرو و سرمایه انسانی مستعد و فعال با زیربنای عمیق ایمانی و اعتقادی مهم ترین ظرفیت و قابلیت امید بخش کشور است و هر دستگاهی در این حوزه فعالیت کند، قطعا به نظام اسلامی و پیشرفت کشور کمک خواهد کرد. 
سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی رابط خوبی میان دانشگاه، صنعت و بازار کار و فعالیت است، خاطرنشان کرد: این نهاد می تواند موجب شکوفایی استعدادها، حمایت از فعالیت‌های بنیادی و تقویت سرمایه انسانی شود و همچنین کمک شایانی به تعالی کشور کند.
عروف زاد اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مرجعی برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه و بازار کار و فعالیت و حمایت از طرح های کاربردی است، بنابراین با تکیه به این رسالت در این حوزه به رونق تولید توجه خواهد داشت. با نگاه کلی به اقدامات و فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در راستای رونق تولید، جهاد دانشگاهی در این عرصه مهم و در این مسیر نقش برجسته ای می تواند داشته باشد.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی تاکنون با گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها در سطح جامعه برای دستیابی به خود اتکایی کوشیده و با گسترش طرح ها و با کارگیری نتایج پژوهش تعامل بین دانشگاه و محیط بیرون را ایجاد کرده است. این نهاد با پرورش نیروی انسانی با توجه به نیازهای جامعه در رشد و پیشرفت علمی کشور نقش روشنی داشته است.
سرپرست امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با بیان اینکه پیوند علم و عمل یک اصل مهم است که عیار و جایگاه علم را به عمل کشاندن آن مشخص می کند، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با تکیه به اصل "ما می توانیم" در تقویت جایگاه علمی کشور نقش پررنگی داشته است.
عروف زاد نیروهای جوان را موتور پیشران کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید مقام معظم رهبری، برای برداشتن گام های استوار در آینده باید گذشته را درست شناخت؛ در تایخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هرگاه به جوانان تکیه شده و نیروی جوان به میدان عمل وارد شده اند، کشور نجات پیدا کرده و ارتقاء یافته است.
وی ادامه داد: نه تنها جهاد دانشگاهی بلکه تمام دستگاه ها باید بهره گیری از ظرفیت متعالی جوانان مومن و انقلابی را در اولویت قرار دهند، زیرا به فرموده مقام معظم رهبری، جوانان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی هستند. جوانان ضمن اینکه نیروی انسانی مستعد و آماده به کار آینده هستند، می توانند در علم و پژوهش، معنویت و اخلاق و اقتصاد با عزت کشور را به قله های شکوه و سعادت برسانند.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107087/جهاد-دانشگاهی-رابط-دانشگاه،-صنعت-و-بازار-کار-است
بستن   چاپ