پیام سپاهان
طرح‌های پژوهشی برتر جهاد دانشگاهی صنعتی رونمایی شد
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:08:26
پیام سپاهان - طرح های جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شامل طرح دستیابی به دانش فنی فرمولاسیون شیمیایی و تکنولوژی پوشش دهی فسفاته، دستیابی به دانش فنی تولید هیدروژل های متخلخل با قابلیت کاربرد در کشاورزی، ترجمه کتاب در حوزه آموزش بروز زبان انگلیسی و چند جلد انتشار کتب مختلف در حوزه های مختلف امروز رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مرتضی تیموری، رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان صبح امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و معرفی دستاوردهای واحد صنعتی، اظهار کرد: جهاد صنعتی در سه مقطع، فعالیت حساس داشته است. نخستین مقطع، دوران انقلاب فرهنگی بود که جهاد دانشگاهی با مشارکت جدی دوشادوش دانشگاه قدم برداشت و پس از آن در دوران دفاع مقدس فعالیت اصلی جهاد مشارکت در دفاع دانش‌بنیان بود. 
وی افزود: جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان در این دوران دفتر پشتیبانی در مناطق جنگی داشت و حدود 200 طرح تحقیقاتی مرتبط با جنگ ارائه کرد که 50 مورد از این طرح‌ها به محصول رسید.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با بیان اینکه بعد از دفاع مقدس جهاد دانشگاهی به عرصه سازندگی و صنعت ورود پیدا کرد، افزود: طی 10 سال گذشته که نامگذاری سال‌های اخیر از سوی مقام معظم رهبری بر مبنای مباحث اقتصادی مطرح شده است جهاد دانشگاهی وارد مقوله علمی و پژوهشی شد.
وی اضافه کرد: بعد از دوران دفاع مقدس، جهاد دانشگاهی با بنیان‌گذاری سازمان‌های جدیدی همچون ایسنا، ایکنا و سیناپرس به عنوان واحدهای خط شکنانه در عرصه فرهنگی وارد شد.
تیموری با بیان اینکه طی سال گذشته و همچنین ماه‌های نخست سال جاری پروژه‌های متعددی در سطح شهر اصفهان اجرا کردیم، گفت: در حوزه فرهنگی کل کشور ارزیابی‌ها در 11 بخش انجام شد که جهاد صنعتی در هشت حوزه فعالیت داشت و توانست در پنج حوزه مقام برتر را کسب کند.
وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش، جهاد دانشگاهی صنعتی در میان 101 گروه پژوهشی کشور، دو گروه پژوهشی مستقر دارد که در هر دو گروه حائز رتبه‌های بالای کشور شد، ادامه داد: در حوزه آموزش نیز جهاد صنعتی در جذب تعداد افراد و برگزاری 48 هزار نفر دوره آموزشی رتبه چهارم را کسب کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی صنعتی اصفهان کسب رتبه‌های برتر را دلیل حمایت سازمان‌های ذی‌ربط از جهاد صنعتی دانست و گفت: همان‌طور که اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور است در این استان جهاد دانشگاهی با دو واحد جهاد دانشگاهی و پژوهشکده‌ها در قالب هفت مجموعه در راستای ارتقا علمی کشور در تلاش است.
همکاری دانشگاه با جهاد دانشگاهی بیشتر می‌شود
همچنین رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست، اظهار کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در طول قریب به 40 سال در حوزه‌های مختلف بوده است.
سید مهدی ابطحی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی‌ شریک خوبی برای دانشگاه‌ها است، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی همواره درخشیده است و در حوزه فناوری نیز به مدد نیروهای جوان خود می‌تواند همکاری دانشگاه با جهاد دانشگاهی را بیشتر و دستاوردهای مشترک دانشگاه را ارائه کند.
وی افزود: در این خصوص صحبت‌هایی با رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی انجام شده و در نظر داریم با امضای تفاهم‌نامه‌ای، زمینه‌های همکاری را بیشتر کرده و بتوانیم بیش‌ازپیش در پیشبرد علمی کشور کوشا باشیم.
به گزارش ایسنا، در این مراسم با حضور رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و قاضی عسگر معاون استاندار اصفهان، چند طرح جهاد دانشگاهی واحد صنعتی شامل طرح دستیابی به دانش فنی فرمولاسیون شیمیایی و تکنولوژی پوشش دهی فسفاته، دستیابی به دانش فنی تولید هیدروژل های متخلخل با قابلیت کاربرد در کشاورزی، ترجمه کتاب در حوزه آموزش بروز زبان انگلیسی و چند جلد انتشار کتب مختلف در حوزه های مختلف رونمایی شد.
کدخبرنگار: 13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107085/طرح‌های-پژوهشی-برتر-جهاد-دانشگاهی-صنعتی-رونمایی-شد
بستن   چاپ