پیام سپاهان
رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان:
10 درصد دانشجوهای هنر در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:08:22
پیام سپاهان - رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان گفت: آرزو داریم که دانشگاه هنر اصفهان بتواند پایگاه هنر اسلامی، ایرانی و شرقی باشد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مصطفی کیانی صبح امروز (چهارشنبه) درمراسم تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم دانشگاه هنر اصفهان که در توحید خانه دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در کشور حدود 200 هزار نفر دانشجوی هنر هستند که 10 درصد آنها در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: در بین این جمعیت 20 هزار نفری، کمتر از 10هزار نفر نخبگان هنری از این دانشگاه ها خارج می شوند.
رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه نظام آموزش هنری و رویکرد تربیت محور در دانشگاه های هنر است، تصریح کرد: هر دانشجو باید از حوزه تاریخ، نقد و تحلیل، زیبایی شناسی و تولید هنر گذر کند تا به درجه فرهیخته هنری برسد.
وی خاطرنشان کرد: بدون شک وظیفه تمام دانشجویان و دانشگاهیان اعتلای هنر است که در مجموعه دانشگاه هنر اصفهان نیز سعی بر آن شده، اما قدرت اجرایی مدیریت دانشگاه نصف میزان توقعات است.
کیانی با بیان وظایف ریاست دانشگاه، تصریح کرد: نگاه رئیس دانشگاه اصولا باید به برنامه ریزی های آینده و سیاست های بین المللی باشد، اما به سبب وجود مشکلات جانبی و حاشیه ای مثل خوابگاه، تغذیه و... زمان را از دست می دهیم.
وی در دفاع از جامعه هنری، افزود: دو نگاه به هنر می شود. یکی نگاه سازمان ها به هنر است که متاسفانه همواره در بررسی ها به عنوان اولویت آخر دانشگاهی قرار می گیرد و دیگری نگاه جامعه به هنر است.
رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان با بیان اینکه هرلحظه با هنر زندگی کرده و از هنرمندان استفاده می کنیم، اظهار کرد: با وجود این گره خوردن عواطف و احساسات با هنر موقع تصمیم گیری در صف آخر قرار گرفته اند.
کیانی با ابراز نگرانی از شرایط برگزاری سفرها و اردوهای برون دانشگاهی، خاطرنشان کرد: جنس رشته هنر و دانشجوی هنر، تنوع طلب و تحول طلب است. یعنی هر دانشجو حدود یک سوم از عمر دانشجویی خود را در سفر آموزش ببیند، اما اکنون وجود ضوابط و آیین نامه های حاشیه ای باعث سایه انداختن بر اصل موضوع شده است.
وی با قدردانی از تلاش کادر اجرایی و کارکنان، ادامه داد: یکی از اهدافی که در راستای منافع دانشگاه هنر اصفهان محقق شده دور شدن از کمی گرایی و رسیدن به کیفیت است و آن را مدیون تلاش اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان وقت شناس و مسئولیت پذیر است.
کیانی در پایان با اشاره به اختیارات محدود هیئت امنا در استخدام و حقوق و ابراز تاسف از کم لطفی هایی که در حقوق هیئت علمی دانشگاهی می شود، خواستار افزایش ظرفیت استخدام شد و گفت: برای این دانشگاه با مشکل محدودیت در استخدام روبه رو هستیم و نیروی انسانی که طی این سال ها رفته اند، هنوز جایگزین نشده است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107081/10-درصد-دانشجوهای-هنر-در-دانشگاه‌های-دولتی-تحصیل-می‌کنند
بستن   چاپ