پیام سپاهان
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان عنوان کرد:
جذب 1400 دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان در سال جاری
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:08:21
پیام سپاهان - مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: در حال حاضر بالغ بر 3 هزار و 300 دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل هستند که برای سال تحصیلی جدید، تعداد 1400 نفر پذیرش می‌شوند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، شهرام عروف زاد پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگار در دنیای امروز که دنیای ارتباط است، نقش بسیار تاثیرگذاری در تعالی جامعه برعهده دارد. مسئولیت رساندن افراد به دانایی و توانمندی با رعایت ضوابط مسیر تعالی جامعه را در پی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی ماموریت گرا به دنبال ایجاد فرصت در جامعه نقش خود را ایفا می کند، تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان با توجه به اعلام نتایج کنکور وظیفه اطلاع رسانی و ترغیب دانشجویان را برعهده داریم. 
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: این دانشگاه با سابقه بیش از 100سال در کشور و 82 سال در استان اصفهان از سال 91 به جد به عنوان دانشگاه رسالت گرا وظیفه توانمندسازی معلمان استان را برعهده دارد.
عروف زاد تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 3هزار و 300 دانشجو در این مرکز مشغول به تحصیل هستند که برای سال تحصیلی جدید، تعداد 1400 نفر پذیرش می‌شوند.
وی با بیان اینکه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان با تحصیل در دیگر مراکز دانشگاهی تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: افراد وارد شده به این دانشگاه امتیازات ویژه ای همچون استخدام در مرکز، معافیت از سربازی، ارائه سنوات، امکان اخذ بورسیه و پوشیدن شغل معلمی را خواهند داشت. 
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: ساختار استانی دانشگاه فرهنگیان شامل 2 پردیس و 3 مرکز آموزش عالی است که در حال حاضر این مراکز در حال بهسازی فضا هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر دانشجویان این مرکز در دوره های کاردانی ناپیوسته، کارشناسی و تعدادی دانشجوی کارشناسی ارشد در دو رشته مشغول به تحصیل هستند. 
عروف زاد با بیان اینکه در حال حاضر نیاز شدید جامعه جبران کمبود معلم است، خاطرنشان کرد: ظرفیت هیئت علمی دانشگاه پاسخگو نیست و 400 تا استاد مدعو برای سال جدید اضافه می شود که در این چارچوب بررسی صلاحیت اساتید بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه در دانشگاه فرهنگیان 18رشته آموزشی ارائه می شود، تصریح کرد: در استان اصفهان 11 رشته آموزشی فعال است که در علوم پایه و تربیت بدنی قطب علمی است و از دیگر استان های دیگر دانشجو داریم.
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تصریح کرد: عمده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در رشته علوم تربیتی هستند و بیش از 60 درصد در این رشته تحصیل می‌کنند.
وی از تاسیس مرکز آموزشی پژوهشی در آران و بیدگل خبر داد و گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان چند نوع هستند. یک دسته دانش آموختگان این مرکز و یک دسته داوطلبان ماده 28 و فارع التحصیلان رشته های دیگر هستند که در دوره استخدامی قبول شده اند. 
رسالت دانشگاه فرهنگیان تربیت محور است
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان درخصوص اقدامات انجام شده این دانشگاه در حوزه آموزش، گفت: ایجاد سامانه کارورزی کاری نو در سطح کشور است که در استان انجام شده است. همچنین ایجاد بانک اساتید دانشگاه و تاسیس بانک مصاحبه گر از دیگر اقدامات است. 
عروف زاد برگزاری نشست های قطبی برای آسیب شناسی و روند اجرا با مسئولان آموزش و پرورش و ایجاد فضای فراسازمانی را دیگر اقدامات این دانشگاه معرفی کرد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بر رشد و بالندگی تاکید دارند، اظهار کرد: به همین منظور تفاهم نامه های متعدد از جمله با دانشگاه پیام نور استان، شهرک علمی و تحقیقاتی، بنیاد مهدویت، دانشگاه علمی کاربردی و ... طراحی و برنامه ریزی شده است.
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان از امضای تفاهمنامه های جدید با دانشگاه آزاد اسلامی، نیروی انتظامی، اداره کل اوقاف، بهزیستی و ارشاد در حال تدوین داریم تا از ظرفیت های متقابل استفاده کنیم و بتوانیم به عنوان یک مسئولیت اجتماعی فراتر از این انجام وظیفه کنیم. 
عروف زاد توجه به رهنمود های 40 ماده ای از سوی مدیریت کل را نقشه راه اعلام کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان سال گذشته رتبه سوم را کسب کرد. در مسابقات وزارت علوم مقام نخست، گروه دختران در جشنواره فرهنگی سرود حائز به کسب رتبه شد. همچنین در مسابقات جشنواره فرهنگی اجتماعی مقام کسب کردیم. 
وی فعالیت های حوزه نهاد رهبری را یکی از نهادهای پرتلاش اعلام کرد و گفت: دوره مجازی بیانبه گام دوم انقلاب برگزار شد و دانشجویان نقش آفرینی کردند. همچنین میزبانی بیست و نهمین جشنواره فرهنگی اجتماعی در بخش هنر نیز برگزار شد. 
مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: حدود 1200 دانشجو سال گذشته از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شدند که 300 دانشجوی پیوسته و 800 دانشجوی ماده 28 بودند.
عروف زاد اضافه کرد: دانشجویان در این مراکز به صورت شبانه روزی تحصیل می کنند و اقامت دارند، به همین دلیل تجربیات مهمی به دست آورده و ضریب پختگی بالاتری دارند.
وی افزود: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان متولی تولید نیروی مدیریتی است و باید این مهم تامین شود. براساس برنامه راهبردی دانشگاه عمده تمرکز دانشگاه تامین دانشجوی کارشناسی و ماده 28 است.دانشجوی ماده 28 خلاء کمبود معلم را جبران می کند و ارزش خوبی است.
عروف زاد با بیان اینکه حساسیت بالایی برای گزینش معلمان در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد، تصریح کرد: هم در فرایند مصاحبه و هم آزمون سختگیری انجام می شود تا گزینش معلمان به درستی انجام شود. علاوه بر اینکه دانشجو معلمان در این مرکز در طول چهار سال پایش می شوند. 
وی افزود: مصاحبه اصلی ترین بحث پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان است و نخستین مرحله تست پزشکی است و در وهله بعد دانشجویان بعد برای مصاحبه دعوت می شوند. در این مرحله دانشجو معلمان از بعد روانی، علوم تربیتی و مذهبی گزینش می شوند و پس از کسب نمره حدنصاب 75 استخدام می شوند.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107080/جذب-1400-دانشجو-معلم-در-دانشگاه-فرهنگیان-در-سال-جاری
بستن   چاپ