پیام سپاهان
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان:
مبنای پژوهش‌های جهاد دانشگاهی رفع کمبود‌های کشور است
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:08:19
پیام سپاهان - رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: از افتخارات جهاددانشگاهی تبعیت ابدی از سخنان مقام معظم رهبری و همچنین قانون اساسی است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مرتضی تیموری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به دنبال اتفاقاتی که در پی آن افتاد جریان‌هایی همچون حضور گروه‌های چپ بی اعتقاد در دانشگاه‌ها و جولان دهی آنان ظاهر شدند که مدعی زمامداری بودند از این رو امام خمینی (ره) در خرداد سال 59 طی تصمیم گیری حکیمانه ستاد انقلاب فرهنگی را تأسیس کردند.
وی ادامه داد: ستاد انقلاب فرهنگی وظایف متعددی در کشور و دانشگاه ها داشت، از این رو پس از انجام فعالیت های خود، جهاد دانشگاهی را به عنوان یکی از بازوهای اجرایی خود معرفی و تاسیس کرد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به اقدامات جهاد دانشگاهی در سه بخش، تصریح کرد: همزمان با تاسیس جهاد دانشگاهی در کشور، جهاددانشگاهی در اصفهان تاسیس شد و فعالیت خود را در سه بخش همفکری در مدیریت در دانشگاه ها، فرهنگ سازی و پژوهش آغاز کرد.
تیموری افزود: چیزی از تاسیس جهاد دانشگاهی نگذشته بود که جنگ تحمیلی در ایران آغاز شد و از طرفی گروه‌های چپ بی اعتقادی در دانشگاه‌ها جولان دهی می‌کردند، اما با همه این مشکلات جهاد دانشگاهی در تمام زمینه‌ها خوش درخشید.
وی در خصوص جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی ایران در زمینه هایی چون سلول های بنیادی درخشان ظاهر شد و ایران در بین چهار کشور برتر جهان در این حوزه قرار گرفت و باید گفت سلول های بنیادی به منظور دستیابی به گونه های برتر جانداران ایجاد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به دوران پس از جنگ تحمیلی، اظهار کرد: پس از دوران دفاع مقدس جهاد دانشگاهی به کاستی های موجود در صنعت پرداخت و در همین راه پروژه های تحقیقاتی زیادی را آغاز کرد تا کمبودها در کشور جبران شود.
تیموری در خصوص تاسیس خبرگزاری ایسنا، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی چند سال پس از تاسیس خود خبرگزاری غیردولتی را تاسیس کرد که امروز با تمام قدرت به انجام فعالیت می‌پردازد و باید گفت خبرگزاری دانشجویان از خبرگزاری‌های دولتی جلوتر است.
وی همچنین افزود: جهاد دانشگاهی پس از خبرگزاری ایسنا، خبرگزاری ایکنا را تأسیس کرد که این خبرگزاری موضوعات قرآنی و معنوی را در سطح کشور و جهان دنبال می‌کند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با بیان افتخارات جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: از افتخارات جهاد دانشگاهی تبعیت ابدی از سخنان مقام معظم رهبری و همچنین قانون اساسی است که جهاد دانشگاهی این دو منبع ارزشمند را هیچ گاه کنار نخواهد گذاشت و باید گفت این دو منبع ارزشمند خط قرمزهای جهاد دانشگاهی هستند.
تیموری با اشاره به اینکه استان اصفهان دومین استان دانشگاهی و علمی کشور است، تصریح کرد: اصفهان بیشترین دانشگاه و پرتعدادترین اعضای هیئت علمی را در دانشگاه ها پس از تهران دارد و خرسندیم از اینکه پژوهشکده رویان در اصفهان است و جهاد دانشگاهی واحد صنعتی پیشگام در بسیاری از عرصه های علمی کشور است.
وی با تشریح فعالیت‌های پژوهشکده رویان، گفت: پژوهشکده رویان در شبیه سازی حیوانات با هدف تولید نژاد برتر بسیار حرف برای گفتن دارد و این امکان را دارد تا دام های هر دامداری را با نژاد برتر تلقیح کند.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی بر فرمایشات مقام معظم رهبری پایبند است، خاطرنشان کرد: با توجه به سخنرانی مقام مقام معظم رهبری در سال 92 در خصوص زبان انگلیسی که زبان علمی است، جهاد دانشگاهی کتابی را با نام 8 طراحی کرد که این کتاب آموزش زبان انگلیسی کاملاً مطابق با ارزش ها و فرهنگ اسلامی است و در آموزشگاه‌های جهاد دانشگاهی تدریس می‌شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107077/مبنای-پژوهش‌های-جهاد-دانشگاهی-رفع-کمبود‌های-کشور-است
بستن   چاپ