پیام سپاهان
جهاد دانشگاهی موتور محرک پیوند دانشگاه با جامعه است
شنبه 19 مرداد 1398 - 12:08:18
پیام سپاهان - رئیس دانشگاه اصفهان گفت: جهاد دانشگاهی همچون یک تسهیلگر موتور محرک پیوند میان دانشگاه و جامعه است.
هوشنگ طالبی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: اساسا استان اصفهان استانی با ظرفیت های بالا از لحاظ علمی است که این جایگاه علمی تحول بزرگی در زمینه های مختلف برای استان به ارمغان می آورد.
وی ادامه داد: از آنجاییکه ظرفیت های هر دستگاه بی تناسب با ظرفیت های محیطی و استعدادهای اطراف خود نیست، انتظار می رود جهاد دانشگاهی اصفهان از ظرفیت بالایی برخوردار باشد که این چنین بوده و هست.
وی تصریح کرد: ظرفیت های استان و به تبع آن جهاد دانشگاهی اصفهان را از نظر موضوعی می توان به سرمایه اجتماعی از جمله در درجه اول به منابع انسانی، فرهنگی و اجتماعی و در درجه دوم به فناوری و نوآوری در زمینه فناوری های پیشرفته تقسیم و تلقی کرد.
طالبی با بیان اینکه وجود دانشگاه های متعدد و معتبر سطح یک در استان زمینه فعالیت بالای علمی را برای جهاد دانشگاهی فراهم می سازد، خاطرنشان کرد: با وجود دانشگاه های قدیمی معتبر مانند دانشگاه های اصفهان، علوم پزشکی و صنعتی اصفهان و اکنون دانشگاه هنر اصفهان، زمینه کار برای جهاد دانشگاهی در رشد و پرورش سرمایه و منابع انسانی فراهم است.
وی افزود: البته جهاد دانشگاهی فی النفسه به دلیل نوآوری و رویکردهای فناورانه در علوم انسانی و تخصص فعال بوده است و در این زمینه از جایگاه بالایی برخوردار است.
رئیس دانشگاه اصفهان ادامه فعالیت موفق جهاد دانشگاهی را عاملی برای ایجاد انگیزه در دانشجویان برای شکوفا شدن استعدادهای آنها اعلام کرد و گفت: اگر جهاد بتواند زمینه مهارت آموزی را به عنوان یک تسهیلگر در دانشجویان فراهم آورد، می توان امید داشت که دانش آموختگانی کارافرین و متناسب با دانشگاه های نسل چهارم تحویل جامعه داده می شود .
طالبی ادامه داد: در همین راستا پیوند جامعه با دانشگاه می تواند به تحقق این امر کمک کند. در واقع جهاد دانشگاهی موتور محرک برای پیوند دانشگاه با جامعه است.
رئیس دانشگاه اصفهان اظهار کرد: سوابق فعالیت های نوآورانه و فناورانه جهاد دانشگاهی در زمان های مختلف پس از انقلاب خود گویای اقدامات جهادی است. در جنگ، جبهه سازندگی و در نشر فرهنگ و کتاب نمونه های موفق اقدامات جهادی جهاد دانشگاهی به روشنی مشهود است.
وی با بیان اینکه امروزه بخش آموزش های حافظه محور بر جوانان حاکم شده است، تصریح کرد: اگر جهاد دانشگاهی بتواند طرحی نو در این زمینه داشته باشد و بتواند با نزدیک شدن به جوانان در فعالیت های فوق برنامه، انگیزه جوانان را به فعالیت های فکری فراتر از آموزش های روتین و معمولی افزایش دهد، می تواند در این زمینه موفق عمل کند.
طالبی خاطرنشان کرد: شکوفایی استعدادهای نهفته جوانان حتی در زمینه های متفاوت با رشته تحصیلی باید فعال شود که این مهم می تواند نقش عمده و بسزایی در بروز و ظهور توانایی و ظرفیت های بالای جوانان داشته باشد. 
کد خبرنگار: 13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/107076/جهاد-دانشگاهی-موتور-محرک-پیوند-دانشگاه-با-جامعه-است
بستن   چاپ