پیام سپاهان
جهاد دانشگاهی ظرفیت تحقق رونق تولید را دارد
سه شنبه 15 مرداد 1398 - 9:18:37 AM
ایسنا
پیام سپاهان- عبدالحسین رضائی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری، ظرفیت و ارزیابی عملکرد یک نهاد یا سازمان را باید براساس میزان مشارکت در افزایش رونق تولید بررسی کرد. در رونق تولید عوامل زیادی از جمله داشتن نقدینگی، فناوری، فرهنگ و نیروی انسانی ماهر و کارآمد موثر است.

وی افزود: با توجه به جامعیت فعالیت های جهاددانشگاهی در استان اصفهان، این نهاد ظرفیت های زیادی برای تحقق رونق تولید با تکیه بر آموزش و پژوهش در سطح استانی و ملی دارد. موسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی استان اصفهان به عنوان نخستین موسسه غیرانتفاعی در این استان ظرفیت تربیت نیروی ماهر، کارآمد و  انقلابی را در حوزه های تخصصی و مهارتی دارد.

رئیس مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان اصفهان با بیان اینکه دست‌یابی به جایگاه نخست علمی و فناوری در سطح منطقه یکی از محورهای اصلی چشم انداز بیست ساله کشور در افق 1404 تعریف و تعیین شده است، خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، انقلابی و فرهنگی، با تکیه بر تجربه پیشکسوتان خود و با بهره گیری از نشاط و توان نیروهای جوان و متعهد توانسته است گام موثری در پیشرفت جایگاه علمی کشور در کنار سایر دستگاه های اجرائی و مراکز علمی کشور بردارد. 

رضائی ادامه داد: جهاددانشگاهی در استان اصفهان با راه اندازی پژوهشگاه ها، پژوهشکده ها، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در کنار دیگر واحدهای استانی خود توانسته است به جایگاهی از علم و فناوری برسد که نه تنها باعث پیشرفت کشور شده بلکه توان رقابت علمی با کشورهای پیشرفته دنیا را نیز دارد.

وی جهاددانشگاهی را برخاسته از نسل جوان انقلابی معرفی کرد و افزود: این نهاد همواره بر توان و نشاط جوانان انقلابی و متعهد این مرز و بوم تکیه کرده و تربیت نسلی از مدیران جوان و شایسته برای مسئولیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و صنعتی با سطح توقع پائین را در دستور کار خود داشته است.

وی ادامه داد: با تاسیس دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی که وظیفه تربیت نیروهای جوان را برعهده دارند، میزان تاثیر این نهاد انقلابی بر جوانان و تقویت روحیه خودباوری در نسل جوان افزایش یافته است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/106995/جهاد-دانشگاهی-ظرفیت-تحقق-رونق-تولید-را-دارد
بستن   چاپ