پیام سپاهان
بیش از 160 جشنواره گردشگری در اصفهان پیش بینی شد
سه شنبه 15 مرداد 1398 - 9:12:02 AM
ایرنا

پیام سپاهان- محسن یارمحمدی افزود: برگزاری این جشنواره ها در همه شهرستانهای استان در نظر گرفته شده و در هر شهرستان بین پنج تا 40 رویداد پیش بینی شده است.

وی گفت:این رویدادها و جشنواره ها باید با محوریت فرمانداری ها و کمک سایر دستگاهها در ایام و مناسبت های خاص و ویژه تعریف و برگزار شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان اظهار داشت:با توجه به این که سازمان میراث فرهنگی در زمینه توسعه گردشگری وظیفه دارد از برگزاری این جشنواره ها حمایت می کند اما وظیفه ذاتی ما برگزاری این جشنواره ها نیست.

وی بیان کرد: برخی از دستگاهها و ارگانها همچون اداره ارشاد و جهاد کشاورزی برای برگزاری این جشنواره ها اولویت دارند و می توانند در قالب برگزاری هفته های فرهنگی نسبت به برگزاری این رویدادها اقدام کنند.

یارمحمدیان اضافه کرد: حدود 60 جشنواره و رویداد در زمینه محصولات کشاورزی و باغی از جمله سیب، توت، انگورو دیگر میوه ها با جهاد کشاورزی ارتباط دارد.

 وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی باید با قدرت نسبت به برگزاری این جشنواره ها اقدام کند، تصریح کرد: تا زمانیکه برای هر رویداد مجری خاصی نداشته باشیم نمی توانیم بطور قطعی اعلام کنیم که سال اینده هم می توانیم آنرا برگزار کنیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: هر رویداد و جشنواره ای نیاز به برگزار کننده دارد اما سازمان میراث فرهنگی بودجه خاص و وظیفه ذاتی در این زمینه ندارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جشنوارها تاکنون بخوبی توسط شوراهای شهر و روستا و دهیاران و بخشداران و دیگر دستگاه های دولتی برگزار شده و در حال ثبت در تقویم کشور است.

یارمحمدیان  ادامه داد :جشنواره ها ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری در شهرها و روستاها محسوب می شود و مشکلات مالی و اقتصادی در سالهای گذشته دلیل اصلی برگزار نشدن برخی از آنها شده است که لازم است استانداری و فرمانداری ها در زمینه حمایت و عملیاتی کردن این رویدادها و جشنواره ها اقدام کنند.

به گفته وی، اولین درآمد و تاثیر مثبت برگزاری اینگونه رویدادها و جشنواره ها نصیب تاسیسات گردشگری و پس از آن نصیب شهرداری ها و دهیاری ها می شود و همه کسانی که از کیک گردشگری بهره مند می شوند باید در مخارج آن هم مشارکت کنند.

استان اصفهان با بیش از 22 هزار اثر تاریخی (یک هزار و 850 اثر ملی و هفت اثر ثبت جهانی) و افزون بر 600 خانه تاریخی در کانون توجه علاقه مندان حوزه گردشگری، باستان شناسی، معماری و هنر است. 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/106992/بیش-از-160-جشنواره-گردشگری-در-اصفهان-پیش-بینی-شد
بستن   چاپ