پیام سپاهان
راه‌اندازی پرتال جامع گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان
چهارشنبه 9 مرداد 1398 - 14:41:50
پیام سپاهان - مدیرکل میراث فرهنگی و دبیر شورای سیاست‌گذاری توسعه گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی پرتال جامع گردشگری و صنایع‌دستی توسط کمیته تبلیغات این شورا خبر داد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان گفت: نظر به مصوبات شورای سیاست‌گذاری توسعه گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، پرتال جامع و مرجع گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: این پرتال، در قالب یک اپلیکیشن، به 10 زبان زنده دنیا محتوا سازی، و اجرا شده که گام مهمی در راستای توسعه صنعت گردشگری استان قلمداد می‌شود و کمک شایانی به فعالان این صنعت در راستای دستیابی به توسعه پایدار در سطح استان خواهد داشت. 
ستار کیانپور ، دبیر کمیته تبلیغات شورای سیاست‌گذاری توسعه گردشگری و صنایع‌دستی استان نیز دراین‌باره گفت: ایجاد این پرتال جامع و مرجع اطلاع‌رسانی گردشگری و صنایع‌دستی استان در راستای اولویت‌سنجی برای کشورهای هدف گردشگری استان اصفهان برنامه‌ریزی و پایه‌گذاری شده است.
وی در زمینه ضرورت جامع و به روز بودن اطلاعات این پرتال و لزوم جلب همکاری تمامی نهادها تأکید کرد: از همه سازمان‌های دولتی، نهادهای عمومی، انجمن‌های مردم‌نهاد و فعالان بخش خصوصی گردشگری و صنایع‌دستی دارای مجوز، درخواست می‌کنیم اطلاعات خدمات و محصولات خود را ظرف مدت 30 روز به کمیته برندینگ و رویدادهای این شورا به منظور درج در پرتال و اطلاع‌رسانی به کشورهای هدف ارائه کنند.
کیانپور تصریح کرد: خدماتی که در این پرتال و اپلیکیشن ارائه خواهند شد در حوزه گردشگری شامل تأسیسات اقامتی، مناطق نمونه گردشگری، مراکز تفریحی، دفاتر خدمات گردشگری، راهنمایان گردشگری، سفره‌خانه‌های سنتی، جاذبه‌های طبیعی و تفریحی دارای مجوز و در حوزه صنایع‌دستی، شامل تمام رشته‌های مصوب صنایع‌دستی، هنرمندان، کارگاه‌های تولیدی، مراکز توزیعی صنایع‌دستی، شرکت‌های بسته‌بندی و شرکت‌های صادرات صنایع‌دستی است.
وی افزود: این پرتال به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی، اسپانیائی، ایتالیائی، روسی، چینی و هندی آماده خدمت‌رسانی به فعالان گردشگری، هنرمندان و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود. 
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/105901/راه‌اندازی-پرتال-جامع-گردشگری-و-صنایع‌دستی-اصفهان
بستن   چاپ