پیام سپاهان
قرارداد همکاری دانشگاه اصفهان و فنی و حرفه‌ای استان
يکشنبه 6 مرداد 1398 - 14:22:21
پیام سپاهان - تفاهم نامه همکاری دانشگاه اصفهان و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، با هدف اجرای توانمندسازی مهارتی دانشجویان، متناسب با رشته تحصیلی و با رویکرد اشتغال، تدوین و امضا شد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، این شیوه نامه اجرایی با 5 ماده و 3 تبصره پس از تایید نهایی و امضا توسط روسای دو دستگاه به واحدها تابعه ابلاغ می‌شود و تا سال 1400 قابلیت اجرا دارد. 
برگزاری دوره‌های آموزشی برای تقویت مهارت‌های فنی و تخصصی دانشجویان برای ورود به بازار کار و اشتغال پویا، تخصیص سهمیه برای کارآموزی و کارورزی دانشجویان دانشگاه در اداره کل، برگزاری بازدید از امکانات و دوره‌های اداره کل، استفاده اداره کل از ظرفیت‌های دانشگاه در زمینه تقویت توان علمی پژوهشی خود، استفاده از منابع علمی و آموزشی دانشگاه، استفاده از امکانات مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه اصفهان برای برگزاری دوره‌های ویژه صنایع، ارائه مشاوره‌های شغلی در خصوص انتخاب تخصص و رشته مورد نیاز متقاضیان ورود به اداره کل، انتقال دانش و مهارت مشاوره شغلی به کارشناسان اداره کل، برگزاری دوره‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس نیازهای دانشگاه برای نزدیک کردن دانش به مهارت، همکاری در جهت ساخت، نگهداری، تعمیرات و بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی طرفین از جمله موضوعات همکاری دو طرف اعلام شده است.
همچنین، تشکیل کارگروه راهبردی مشترک با معرفی رسمی نمایندگان طرفین برای پیگیری، نظارت و عملیاتی کردن مفاد شیوه نامه، همکاری مـوثر طرفین در نیاز سنجی و شناسایی عناوین رشتههای آموزشی و تعیین سرفصل دورههای تخصصی مورد نیاز دانشجویان، مشارکت در بازنگری سرفصل و طول دورههای تخصصی ارائه شده توسط اداره کل برای دانشجویان کارآموزان، نظارت بر دورههای آموزشی از سوی طرفین (اداره کل و دانشگاه) از جمله تعهدات مشترک فی مابین است.
هوشنگ طالبی، رییس دانشگاه اصفهان در این دیدار بر اهمیت آموزش و مهارت آموزی فنی و حرفه ای به عنوان یک مکمل در کنار آموزش های نظری دانشجویان تاکید و تصریح کرد: مهارت آموزی برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت است، چراکه که دانشجویان مباحث نظری را به خوبی فرا می گیرند، اما در عملیاتی کردن این مباحث نیاز به مهارت آموزی دارند که این مهم با همکاری دانشگاه و سازمان فنی و حرفه ای در راستای حل معضل بیکاری دانش آموختگان دانشگاه بسیار مفید و موثر است.
وی افزود: سیستم آموزشی ما استعداد پرور نیست، بلکه حافظه پرور است. 
رییس دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: لزوما دانشجویی که در رشته پزشکی، فنی و مهندسی و یا سایر رشته ها پذیرش می شود، استعداد این رشته ها را ندارد و ممکن است به خاطر مسائل فرهنگی جامعه و یا فشار خانواده تصمیم به انتخاب این رشته ها کرده باشد. بنابراین تقویت استعدادها بنابر تشخیص خودمان یا مشاور بسیار حائز اهمیت است. 
طالبی با بر همکاری بین دانشگاه و سازمان فنی و حرفه ای مبنی بر تقویت مهارت آموزی در دانش آموختگان دانشگاه تاکید و از شروع عملیاتی این تفاهم نامه استقبال کرد.
آرش اخوان، مدیر کل آموزش اداره کل فنی حرفه ای استان نیز گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه توانمند سازی دانشجویان در راستای کسب مهارت های لازم برای انجام امور محوله است و رویکرد ما ایجاد فرهنگ مهارت آموزی با یک نیازسنجی درست در راستای توانمند سازی دانشجویان در جذب بازار کار است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104771/قرارداد-همکاری-دانشگاه-اصفهان-و-فنی-و-حرفه‌ای-استان
بستن   چاپ