پیام سپاهان
خارج کردن "صدف دریایی" از ریه یک بیمار
چهارشنبه 2 مرداد 1398 - 14:37:34
پیام سپاهان - مدیر روابط عمومی مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی بیمارستان خورشید، گفت: تیم درمانی این بیمارستان موفق به خارج کردن صدف هفت میلی‌متری از ریه یک بیمار 52 ساله شدند.
محمدعلی جوانمرد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، اظهار کرد: بیمار فردی 52 ساله بود که 40 سال سابقه سرفه داشت. همچنین این بیمار از جانبازان شیمیایی جنگ بوده است و طی این سال ها به علت داشتن سرفه های زیاد به پزشکان متعددی مراجعه کرده بود، اما مشکل وی برطرف نشده بود.
وی ادامه داد: این بیمار چند روز گذشته با مراجعه به بیمارستان خورشید توسط دکتر رامین سامی، فوق تخصص ریه ویزیت شد که در معاینات مشخص شد صدفی بر روی ریه این مرد وجود دارد. تیم پزشکی معتقدند که احتمالا این صدف با شنا کردن در رودخانه یا دریا در ریه این فرد، جا گرفته باشد.
مدیر روابط عمومی مجتمع آموزشی، درمانی و پژوهشی بیمارستان خورشید، خاطرنشان کرد: این بیمار با عمل جراحی مداوا نشد، بلکه با استفاده از روشی به نام برونکوسکوپی، صدف از ریه این بیمار خارج شد.
به گزارش ایسنا، معاینه و بررسی داخل نای و نایژه‌ها را نایژه‌بینی یا برونکوسکوپی می‌گویند. ابزار معاینه و بررسی داخل نای و نایژه‌ها نیز نایژه‌بین یا برونکوسکوپ نام دارد. نایژه‌بین لوله‌ای باریک است که توسط پزشک از بینی یا دهان وارد شده و برای موارد مثل نمونه‌برداری از بافت یا ترشحات شسته‌ شده، بررسی اختلالات ساختمانی یا تغییرات بافتی، خارج ساختن اجسام خارجی و اعمال جراحی کوچک به کار می‌رود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104631/خارج-کردن-"صدف-دریایی"-از-ریه-یک-بیمار
بستن   چاپ