پیام سپاهان
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور:
500 هزار خانوار به مستمری بگیران سازمان بهزیستی اضافه شدند
دوشنبه 31 تير 1398 - 19:38:20
پیام سپاهان - کاشان - معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور از بهره مندی پنج هزار نفر از خدمات باشگاه‌های ایدز کشور خبر داد و گفت: 500 هزار خانوار به مستمری بگیران سازمان بهزیستی اضافه شدند.

مجید رضازاده در حاشیه سفر خود به کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه در کشور حدود 34 باشگاه اچ آی وی وجود دارد، اظهار داشت: این باشگاه‌ها به افراد و خانواده افرادی که دارای اچ آی وی مثبت بوده خدمات ارائه می‌دهند و در سال گذشته پنج هزار نفر از این مراکز خدمات دریافت کردند که این خدمات شامل خدمات حمایتی و روانشناسی و برنامه‌های آموزشی است.
وی با بیان اینکه حوزه ایدز دو بخش پیشگیری و امور حمایتی را شامل می‌شود، افزود: حوزه پیشگیری ویژه افرادی است که دارای رفتارهای پرخطر هستند که سازمان بهزیستی وظیفه رسیدگی به این حوزه را بر عهده دارد و شامل افرادی همچون معتادان تزریقی، زنان با رفتار پرخطر و کودکان خیابانی است که برای هر گروه برنامه‌های مخصوص در نظر گرفته شده است.
غربالگری 85 درصدی ناشنوایی نوزادان در کشور
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی کشور با بیان اینکه کاهش اعتیاد، آموزش‌های بهداشتی برای زنان با رفتار پرخطر و ساماندهی کودکان کار در دستور کار سازمان بهزیستی کشور است، ابراز داشت: سازمان بهزیستی کشور تمام تلاش خود را در راستای کاهش ابتلا به بیماری ایدز در کشور به کار گرفته است و در این راستا با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و حمایت و ساماندهی جامعه هدف در کاهش مبتلایان به اچ آی وی از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.
وی از غربالگری 85 درصدی ناشنوایی نوزادان در کشور خبر داد و گفت: زمانی که که نوزادی ناشنوا باشد در زمینه تکلم و بسیاری از زمینه‌های دیگر دچار عقب ماندگی می‌شود که این غربالگری می‌تواند نقش بسزایی در کاهش عقب ماندگی نوزادان داشته باشد به نحوی که با انجام برخی امورات همانند جراحی، سمعک و برخی امورات دیگر ناشنوایی وی برطرف می‌شود.
500 هزار خانوار به مستمری بگیران بهزیستی اضافه شد
رضازاده از بررسی 75 درصد کودکان سه تا شش سال کشور نسبت به تنبلی چشم در سال گذشته خبر داد و افزود: خوشبختانه با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان بهزیستی بودجه مستمری بگیران این سازمان از یک هزار و 700 میلیارد تومان به دو هزار و 760 میلیارد تومان رسید.
وی گفت: بدین ترتیب علاوه بر آنکه از جمعیت مستمری بگیران کاسته نشد 500 هزار خانوا در انتظار نیز به مستمری بگیران این سازمان اضافه شدند و خانوار دیگری در صف انتظار نیست.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104546/500-هزار-خانوار-به-مستمری-بگیران-سازمان-بهزیستی-اضافه-شدند
بستن   چاپ