پیام سپاهان
تحقق اقتصاد مقاومتی با طعم قلیه بوشهری
دوشنبه 31 تير 1398 - 18:55:33
پیام سپاهان - بوشهر- تحقق شعار سال نامگذاری شده توسط رهبر معطم انقلاب نیازمند عزم ملی است که در همین راستا یکی از کارآفرینان بومی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی یکی از شرکت تولیدی بوشهر با تولید کنسروهای ماهی و قلیه بوشهری اقدام عملی کرده است .

این شرکت امروز به عنوان واحدی نمونه در عرصه تحقق اقتصاد مقاومتی میزبان خبرنگاران بوشهری بود تا رمز و رازهای موفقیت آن توسط مدیران جوان و جویای نامش برای فعالانه رسانه‌ای تشریح کند.
خبرنگاران در بازدید خود ابتدا از خط‌های تولید این شرکت صنعتی بازدید و از نزدیک در جریان روند تولید کنسرو در شرکت صنعتی یال زرد قرار گرفتند.
این شرکت که پس از 2 دهه تعطیلی اکنون با سرمایه جوانانی مصمم و پای کار راه اندازی شده در فاز اول خود برای 35 نفر ایجاد اشتغال کرده است.
شرکت یال زرد از دی ماه سال 97 که به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نام گرفته بود فعالیت خود را آغاز و اکنون در دومین سال تولید که به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده در صدد اجرا تمامی فازهای توسعه‌ای خود است تا آهنگ حرکتی این شرکت همواره با شعار سال کوک شده باشد.
این شرکت در فاز نخست روزانه ظرفیت تولید 20 هزار قوطی کنسرو ماهی، قلیه ماهی و قلیه میگو دارد و رفته رفته با ایجاد نمایندگان فروش برای خود در استان‌های کرمان، هرمزگان و اصفهان بازار ایجاد کرده و اکنون نیز در آستانه راه اندازی چهارمین نمایندگی فروش در استان فارس قرار گرفته است.
قلیه به عنوان یکی از غذاهای اصیل بوشهری است که به دلخواه ذائقه تهیه کنندگان با ماهی و یا میگو تهیه می‌شود و در اقصی نقاط کشور مشتریان خاص خود را دارد.
این شرکت که محصولات کنسروی خود را با نام " اورگانا " راهی بازار مصرف کرده در تلاش است تا بتواند به بازار کشورهای همسایه و بویژه کشورهای حوزه خلیج فارس نیز دسترسی پیدا کند.
مدیر شرکت یال زرد برای تشریح روند واحد تولیدی اش امروز میزبان خبرنگارانی بود تا تشریح کند که چگونه با هدایت سرمایه خود به تولید توانسته علاوه بر تحقق شعار سال یک سرمایه گذاری به دور از ریسک خرید طلا و دلار را تجربه کرده است.
سید حسن موسوی می‌گوید: این شرکت در ابتدا توسط سرمایه گذارانی غیر بومی فعالیت خود را در مرحله تولید آزمایشی آغاز کرد اما به دلیل مشکل بانکی هیچگاه وارد فاز تولید اصلی نشد.
وی ادامه داد: پس از گذشت 2 دهه با آورده 150 میلیارد ریالی فاز نخست شرکت از دی ماه سال گذشته با ظرفیت تولید 20 هزار قوطی کنسرو گوشتی آغازشد .
موسوی عنوان کرد: این شرکت اکنون تولید کننده کنسرو قلیه های میگو و ماهی و همچنین کنسرو ماهی در 6 طعم روغن گیاهی، شوید، روغن زیتون، دودی، فلفلی و مناسب رژیم روغن (در محلول آب نمک) است.
وی یادآور شد: در فاز دوم توسعه شرکت تولید کنسروهای غیرگوشی شامل ذرت، قارچ، لوبیا و بادمجان در دستور کار قرار گرفته که این مهم از نیمه دوم مرداده امسال محقق می‌شود.
موسوی اظهارداشت : با راه اندازی فاز دوم پیش بینی می‌شود اشتغال مستقیم شرکت یال زرد از 35 به 100 فرصت شغلی مستقیم افزایش یابد.
وی گفت: فاز سوم نیز شامل عمل آوری و فرآوری آبزیان است که تاکنون 70 درصد از تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز آن خریداری شده است.
مدیر شرکت یال زد ادامه داد: پس از پایداری فعالیت‌های فاز دوم شرکت سومین فاز آن نیز در مسیر تولید قرار گرفته و فرصت‌های جدیدی برای اشتغال جوانان هم استانی فراهم می‌شود.
موسوی یادآور شد: گروه تحقیق و توسعه شرکت نیز با مجموعه‌ای فعال و پویا در حال کار بر روی تولید محصولاتی جدید است.
وی عنوان کرد: شرکت یال زرد با تولید قلیه بوشهری با طعم‌های ماهی و میگو توانسته در بازارهای هدف استقبال قابل توجهی از هم وطنان بوشهری را به این غذا اصیل بوشهری جلب کند.
موسوی گفت: برای قرار گرفتن بیشتر این محصول در سبد غذایی خانوارها با فروشگاه زنجیره‌ای رفاه رایزنی‌هایی آغاز شده تا زمینه ورود محصولات شرکت در فروشگاه‌های سراسر کشور فراهم شود.
وی عنوان کرد: این شرکت با هدف هموار سازی مسیر خود در عرصه صادرات روند دریافت گواهی ایزو های مختلف و نشان هلال که به عنوان گواهی تضمین سلامت، ایمنی و کیفیت است را آغاز کرده است.
موسوی یادآور شد: در نبود تصفیه خانه مرکزی در ناحیه صنعتی چغادک این شرکت با احداث تصفیه خانه روزانه از پساب‌های صنعتی خود حدود 40 مترمکعب آب با قابلیت کشاورزی و آبیاری فضای سبز تولید می‌کند.
وی گفت: با راه اندازی فازهای بعدی شرکت تولید آب از پساب‌های شرکت به 100 مترمکعب در روز خواهد رسید.
موسوی عنوان کرد: تنها با نصب یک دستگاه تصفیه خانه صنعتی 50 درصد از آب تولیدی از پساب شرکت قابلیت شرب پیدا می‌کند.
وی یادآور شد: با گذشت یکسال از فعالیت تصفیه خانه شرکت که در راستای ایفا مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ محیط زیست فعال شده شرکت گواهی طبیعت سبز دریافت کرده که این گواهی یک برند ارزشمند برای شرکت است.
موسوی ادامه داد: شرکت‌های تولید و فرآوری آبزیان فروش آن به صورت نسیه و مواد اولیه آنها مانند قوطی‌های کنسرو و ماهی باید به صورت نقدی خریداری شود که این نشان از نیاز بالای شرکت به نقدینگی است.
وی عنوان کرد: با توجه به نگاه مثبت مسئولان و بانک‌های استان بوشهر به تولید می‌طلبد بانک‌ها برای تأمین نقدینگی چنین واحدهایی که به تناسب سرمایه گذاری‌های خود ایجاد کننده فرصت‌های شغلی زیادی هستند کمک ویژه داشته باشند.
7212/‏‬ 6045

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104542/تحقق-اقتصاد-مقاومتی-با-طعم-قلیه-بوشهری
بستن   چاپ