پیام سپاهان
نصب چادر در بوستان های چهارمحال و بختیاری ممنوع است
دوشنبه 31 تير 1398 - 18:22:32
پیام سپاهان - شهرکرد- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از ممنوعیت نصب چادرهای مسافرتی در بوستان های این استان خبر داد.

مجید نظری دهکردی روز دوشنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: نصب هرگونه چادر مسافرتی در بوستان های این استان به ویژه در شهرکرد مرکز استان از یکم مردادماه جاری ممنوع است.
وی افزود: اطلاع رسانی کافی به مسافران ورودی به چهارمحال و بختیاری و هدایت آنان برای اسکان و استقرار در مراکز اقامتی استان مورد توجه اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر باشد.
نظری دهکردی تصریح کرد: ستاد اسکان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری برای رفاه بیشتر مسافران ورودی به این استان شیفت شبانه فعال کرده است.
وی یادآور شد: مکان یابی برای راه اندازی استراحت گاه های موقت در مسیرهای 30 کیلومتری مراکز جمعیتی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برپایی چادرهای مسافرتی در بوستان های استان هیچ گونه توجیهی ندارد.
مهرداد جوادی تاکید کرد: مسافرانی که در چادر مستقر می شوند جزو امار گردشگر محسوب نخواهند شد.
وی افزود: ممنوعیت برپایی و نصب چادرهای مسافرتی در بوستان ها علاوه بر افزایش امنیت باعث حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه گردشگری به خصوص در بخش هتل داری، خانه های مسافر، مسافرخانه ها، اقامتگاه های بوم گردی و کمپ های گردشگری می شود.
جوادی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری برای جذب، پذیرش و اسکان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی ورودی به این استان ظرفیت کامل و کافی در حوزه هتل، مسافرخانه، خانه های مسافر، اقامتگاه های بوم گردی، کمپ های گردشگری، مراکز اسکان آموزش و پرورش و سایر اماکن اقامتی را دارد.
وی اظهار داشت: برپایی چادرهای مسافرتی در بوستان ها چهره و منظره بسیار نامطلوب و ناپسندی را برای شهروندان ایجاد و زمینه ناامنی را فراهم می کند.
فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز گفت: این شهرستان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان و کشور است.
هوشنگ مصطفوی تاکید کرد: در سال های اخیر توجه مطلوبی به هتل سازی، راه اندازی خانه های مسافر، کمپ های گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان کوهرنگ شده است.
وی افزود: با توجه به ورودی گردشگران داخلی و خارجی فراوان به شهرستان کوهرنگ در طول سال و به خصوص تابستان اما تاکنون هیچ گونه مشکلی برای اسکان مسافران در این شهرستان ایجاد نشده است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری بلحاظ قرارگیری در مسیر ارتباطی فلات مرکزی ایران به استان های جنوب و جنوب غرب کشور و همچنین برخوردار از شرایط آب و هوایی مطلوب به یکی از مهمترین و اصلی ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است.
7362/6021

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104537/نصب-چادر-در-بوستان-های-چهارمحال-و-بختیاری-ممنوع-است
بستن   چاپ