پیام سپاهان
با تصویب شورای عالی محیط زیست انجام شد؛
اصلاح مناطق حفاظت شده اصفهان/95 هکتار از مساحت «موته» کسر شد
دوشنبه 31 تير 1398 - 17:54:32
پیام سپاهان - اصفهان- با تصویب شورای عالی محیط زیست اصلاحاتی در مناطق حفاظت شده اصفهان انجام شد و سه محدوده از منطقه حفاظت شده خارج شدند.

به گزارش خبرنگار مهر ، در راستای اصلاح حد و حدود مناطق حفاظت شده کشور، با تصویب در شورای عالی محیط زیست سه محدوده از منطقه حفاظت شده خارج شده‌اند که یکی از آنها «قمصر ورزک» در استان اصفهان است.
محدوده‌های شهری، روستاها، باغات، مزارع و مناطق صنعتی در داخل این منطقه حفاظت شده قرار گرفته‌اند و این تداخل فعالیت‌های انسانی با این منطقه باعث شد که هم برای مردم محدودیت ایجاد شود و هم ارزش منطقه حفاظت شده کاهش پیدا کند.
در این راستا آن بخش‌هایی که توسعه یافته و تخریب شده بود و یا بعضاً به طور اشتباه در داخل منطقه حفاظت شده قرار گرفته بود، حذف شدند که در نهایت حدود دو هزار و 700 هکتار از این منطقه کسر شده است.
اتصال مناطق حفاظت شده قمصر ورزک و کرکس
همچنین سه هزار هکتار در حد فاصل منطقه حفاظت شده «قمصر ورزک» و منطقه حفاظت شده «کرکس» به محدوده مناطق حفاظت شده اضافه شد و عملاً این دو منطقه به هم متصل شدند.
همچنین در منطقه حیات وحش «موته» نیز تعارضی که شهر گلشهر با این پناهگاه حیات وحش وجود داشت اصلاح و اط مساحت منطقه حیات وحش موته که حدود 205 هزار هکتار است 95 هکتار کاسته شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104536/اصلاح-مناطق-حفاظت-شده-اصفهان-95-هکتار-از-مساحت--«موته»-کسر-شد
بستن   چاپ