پیام سپاهان
روایتی از تنهایی، با طعم خنده
یکشنبه 30 تیر 1398 - 7:56:24 AM
ایسنا
پیام سپاهان - تئاتر کمدی «رابینسون کروزوئه» به نویسندگی حمیدرضا نعیمی و با کارگردانی پیمان کریمی از چهارم مردادماه در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.
پیمان کریمی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: «رابینسون کروزوئه»، برگزیده سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش نمایشنامه‌نویسی بوده و توجه بسیاری از منتقدان را برانگیخته است.
وی ادامه داد: حمیدرضا نعیمی نمایشنامه این اثر را بر اساس کتاب «رابینسون کروزوئه» نوشته و با تغییراتی که در محتوای داستان آن ایجاد کرده، به‌صورت طنزآمیز، به ‌تنهایی انسان معاصر و چالش‌های پیش روی آن پرداخته است.
این کارگردان، علت انتخاب قالب طنز را چنین شرح داد: اتفاقات و اخبار ناگوار نه‌تنها در جامعه ایران بلکه در جامعه جهانی، به‌قدری زیاد شده که دیگر ما آن را عادی تلقی می‌کنیم. برای مثال، در گذشته از شنیدن خبر یک اختلاس جزئی شگفت‌زده می‌شدیم و اکنون دیگر به اختلاس‌های بزرگ نیز واکنشی نشان نمی‌دهیم. بنابراین بهتر است وقتی می‌خواهیم در تئاتری از تنهایی انسان معاصر حرف بزنیم آن را به زبان طنز بیان می‌کنیم تا مردم نیز میلی به دیدن اثر و شنیدن پیامش داشته باشند.
به گزارش ایسنا، تئاتر «رابینسون کروزوئه» از چهارم تا 24 مردادماه هر شب رأس ساعت 20:15 و روزهای 10 و 17 مردادماه رأس ساعت 18:45 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می‌شود. در این تئاتر بازیگرانی چون جواد مدنی، ایمان نقیه، محمد مختاری، ستایش سراییان و فاطمه مفتخریان ایفای نقش می‌کنند و بلیت آن را نیز از سایت گیشه هشت می‌توان خرید.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/104424/روایتی-از-تنهایی،-با-طعم-خنده
بستن   چاپ