پیام سپاهان
فدوی:
وزنه برداری بانوان به سرعت در حال پیشرفت است
شنبه 29 تير 1398 - 14:32:10
پیام سپاهان - رئیس هیئت ورزنه برداری استان اصفهان گفت: با تشویق بانوان و همچنین ایجاد بستر مورد نیاز برای رشد آن‌ها در این رشته اکنون نزدیک به 100 نفر ورزشکار بانو در این رشته داریم.
حمید رضا فدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه اصفهان در خصوص مسابقات کشوری جوانان و بزرگسالان بانوان که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات از 24 تیر ماه آغاز شد که 235 نفر از 27 استان در قالب دو تیم جوانان و بزرگسالان در این مسابقات شرکت کردند که 28 داور قضاوت این مسابقات را برعهده داشتند.
وی ادامه داد: ورزشکاران در این مسابقات وزنه‌های بالایی جابجا کردند و رکوردهای خوبی را از خود به جای گذاشتند. در تاریخ وزنه برداری کشور مسابقه‌ای نداشتیم که 300 نفر شرکت کننده داشته باشد. این مسابقات انتخابی تیم ملی بود و مسئول استعدادیابی و نایب رئیس فدراسیون در آن حضور داشتند و عملکرد ورزشکاران را رصد می‌کردند.
رئیس هیئت ورزنه برداری استان اصفهان درباره میزبانی اصفهان از این مسابقات، گفت: برگزاری مسابقه به جز زحمت هیچ چیز دیگری ندارد اما مسئولان برگزاری آن با عشق کار می کنند. همکاران من در هیئت در قالب عملکردی جهادی حدود یک ماه به بازسازی خانه وزنه برداری پرداختند.
فدوی تصریح کرد: تجهیزات خوبی را توانستیم برای سالن وزنه‌برداری خریداری کنیم که سال‌ها ماندگار خواهد بود و برگزاری مسابقات را در حد آسیا برگزار کردیم. دو روز پیش از مسابقات، کلاس توجیهی و بازآموزی دانش برای داوران برگزار شد چراکه عمر وزنه‌برداری بانوان در ایران به دو سال نمی‌رسد و به همین دلیل کارگاه خوبی از سوی فدراسیون در اصفهان برای داوران برگزار شد تا با جدیدترین قوانین داوری آشنا شوند و قضاوت‌های خوبی داشته باشند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا میزبانی مسابقات را بر عهده گرفتید، گفت: 31 استان وجود دارد که باید در رده‌های مختلف سنی آقایان و بانوان مسابقات برگزار شود و هر استانی باید یکی از آن‌ها را قبول کند. پتانسیل برگزاری این مسابقات در اصفهان وجود داشت و ما تصمیم بر میزبانی این مسابقات در اصفهان را گرفتیم.
رئیس هیئت ورزنه برداری استان اصفهان پیرامون سطح مسابقات اظهار کرد: سال گذشته مسابقات برای اولین بار در مشهد برگزار شد که کمتر از 100 نفر شرکت کننده داشت و سطح رکوردهای زده شده کم بود، اما در مسابقات امسال شاهد برداشتن وزنه‌های بیش از 100 کیلوگرم بودیم و تیم‌هایی در این مسابقات با بیش از 20 شرکت کننده داشتیم که این موضوع نویدبخش پیشرفت سریع این رشته المپیکی در ایران است.
فدوی در خصوص برنامه ریزی این هیئت برای بانوان گفت: ابتدای ورود بنده به هیئت، رشته بانوان فعال بود، اما مقام تیمی کسب نکرده بودند و تنها دو مقام دوم و سوم کسب کرده بودند که آن‌ هم با برداشتن وزنه‌های 20یا 30 کیلویی اتفاق افتاده بود، چراکه هنوز رشد و پیشرفتی در کشور نداشتیم و تعداد ورزشکاران کمی در بخش بانوان داشتیم.
وی ادامه داد: با تشویق بانوان و همچنین ایجاد بستر مورد نیاز برای رشد آن‌ها در این رشته اکنون نزدیک به 100 نفر ورزشکار بانو در این رشته داریم. سخت افزار مورد نیاز اعم از 20 دستگاه هالتر به شهرستان‌ها اختصاص داده شد و دو دوره مسابقات استانی در اصفهان برگزار کردیم تا باعث رشد و پیشرفت آن‌ها شود. پتانسیل‌های خوبی در اختیار داریم و چند ورزشکار استان مقام اول تا سوم را کسب کردند.
کد خبرنگار: 13039
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/104403/وزنه-برداری-بانوان-به-سرعت-در-حال-پیشرفت-است
بستن   چاپ