پیام سپاهان
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:
باید زمان ماندِ کالا در گمرک را به حداقل رساند
چهارشنبه 26 تير 1398 - 17:47:55
پیام سپاهان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: انتظار داریم ترخیص کالا در اصفهان تسریع شود و میزان ماندِ کالا در گمرک به حداقل برسد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، سیدحسن قاضی‌عسگر ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل گمرک اصفهان، اظهار کرد: بخش عمده حل مسئله، تعریف مسئله است و در این نشست مسائل و مشکلات گمرک مطرح شد.
وی بر لزوم تجربه‌نگاری مدیران در سازمان ها و نهادهای اجرایی تاکید کرد و گفت: یک مدیر پس از 30 سال زمان بازنشستگی تجربه بالایی دارد که این تجربیات بسیار گران‌قدر است و باید به منظور جانشین‌پروری به نسل جدید منتقل کرد و اگر این اتفاق نیفتد، پرورش مدیر با هزینه بیشتری انجام می‌شود. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: فعالان اقتصادی استان اصفهان درد و دل‌هایی دارند که باید حرف‌های آنها را شنید و گمرک باید دغدغه‌های فعالان اقتصادی استان را رفع کند.
وی با بیان اینکه برای من مهم این است که کسی از دست کمرگ به استانداری مراجعه نکند و اگر مراجعه کرد، یک امتیاز منفی برای گمرک استان است، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی باید بگویند که ترخیص یا صادارت کالا به آسانی انجام می‌شود.
قاضی‌عسگر از تمام فعالان اقتصادی استان خواست مشکلات خود در حوزه گمرک را به مدیرکل گمرک اصفهان اطلاع دهند و اگر نتیجه نگرفتند آنها را به استانداری منعکس کنند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات گمرک اصفهان بین‌بخشی است، تصریح کرد: انتظار داریم ترخیص کالا در اصفهان تسریع شود و میزان ماندِ کالا در گمرک به حداقل برسد. 
وی با بیان اینکه مشکلاتی اساسی داریم که مدت زیادی کسی همت نکرده آنها را رفع کند و این موضوع سبب شده است به وضعیت فعلی اقتصادی رسیدیم، گفت: سرکوب نرخ ارز یک نمونه از این موارد بود که از ارز سه‌نرخی به دونرخی رسیده‌ایم و امیدوارم با تک‌نرخی شدن ارز، بساط فساد و رانت از اقتصاد برچیده و بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع شود.
به گزارش ایسنا، در مراسمی با حضور مدیران ارشد کشور و استان، رسول کوهستانی پزوه به عنوان مدیر کل جدید گمرک اصفهان معرفی شد. پیش از این اسدالله احمدی ونهری به مدت هشت سال به سمت مدیر کل گمرک اصفهان منصوب بود. 
کد خبرنگار: 13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103377/باید-زمان-ماندِ-کالا-در-گمرک-را-به-حداقل-رساند
بستن   چاپ