پیام سپاهان
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی خبر داد:
افزایش دو برابری بودجه مستمری مددجویان بهزیستی
سه شنبه 25 تير 1398 - 15:55:32
پیام سپاهان - کاشان - معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از افزایش دو برابری بودجه مستمری مددجویان خبر داد و گفت: یک میلیون و 400 هزار معلول تا سه سال آینده غربالگری می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، مجید رضازاده بعد از ظهر سه شنبه در ویژه برنامه به توان زیستن در کاشان با بیان اینکه بیش از یک میلیون معلول تحت پوشش بهزیستی هستند، اظهار داشت: متأسفانه در برخی خانواده‌ها تا چهار معلول وجود دارد و بر همین اساس طی برنامه ریزی های صورت گرفته معلولان طی سه سال غربالگری می‌شوند تا بفهمیم به چه علت این معلولیت به وجود آمده تا از بروز معلولیت‌های بعدی جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه این غربالگری امکان ایجاد بانک اطلاعاتی را برای ما به وجود می‌آورد، افزود: این بانک برای ذخایر ژنتیکی معلولیت‌های کشور استفاده می‌شود و با استفاده از دانش بومی خود این بانک اطلاعاتی به وجود می‌آید و در همین راستا نیز آموزش‌ها و کارگاهایی نیز برگزار شده است در حالی که طی چهار سال گذشته جمع آوری این بانک اطلاعاتی آغاز و 70 هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند و طی سه سال یک میلیون و 400 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.
معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شیوع نابینایی در کاشان از نرم جهانی بالاتر است، ابراز داشت: ژنتیک عامل نابینایی در منطقه کاشان است و دلیل این مهم نیز به دلیل تعداد بالای ازدواج‌های فامیلی است و بر همین اساس برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی متعددی را در این راستا در نظر گرفته شده است.
وی ضمن اشاره به افزایش دو برابری بودجه مستمری مددجویان گفت: دستگاه‌های دولتی و غیردولتی همچون شهرداری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و غیره نقش بسزایی در پیشگیری و حمایت از معلولان دارند و سازمان بهزیستی با وجود چنین مراکزی پشتوانه محکمی را احساس می‌کند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103293/افزایش-دو-برابری-بودجه-مستمری-مددجویان-بهزیستی
بستن   چاپ