پیام سپاهان
تاج‌الدین:
همپوشانی وظایف بهزیستی و کمیته امداد بهره‌وری اجتماعی را کاهش داده است
سه شنبه 25 تیر 1398 - 8:20:20 AM
ایسنا
پیام سپاهان - دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش مهمی از وظایف بهزیستی و کمیته امداد همپوشانی دارد و این بهره وری، خدمات اجتماعی را تحت تاثیر قرار و کاهش داده است و باعث برخی دوباره یا چند باره کاری ها می شود.
ناهید تاج الدین در گفت و گویی با اشاره به 25 تیرماه، روز بهزیستی و تامین اجتماعی، اظهار کرد: سازمان بهزیستی پیشانی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است و از این جهت ارتقای کیفی حمایت های اجتماعی آن بسیار ضروری و حیاتی است. طیف وظایف بهزیستی بسیار گسترده است و به لحاظ کمی انواعی از خدمات اجتماعی چون نگهداری از سالمندان نیازمند حمایت، ارائه مشاوره های ژنتیک، فرزند خواندگی، توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR)، ترک اعتیاد به روش بستری و ترک اعتیاد به روش خصوصی است.
وی به دیگر وظایف بهزیستی اشاره کرد و گفت: ترک اعتیاد به روش TC، پیشگیری از تنبلی چشم و اطمینان از سلامت شنوایی کودکان، اطمینان از سلامت شنوایی کودک، ارائه بیمه مکمل درمان معلولان، ارائه خدمات به کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست، خط تلفن اورژانس اجتماعی (123)، خدمات مشاوره قبل از ازدواج، خدمات مشاوره هنگام طلاق، نظارت بر عملکرد انواع مهدکودک ها، ستاد ازدواج و جهیزیه، توسعه و نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی، تامین مسکن مددجویان و معلولان از جمله وظایف بهزیستی است، اما باید بر ارتقای کیفی خدمات اجتماعی بهزیستی تمرکز داشت.
تاج الدین ادامه داد: این مهم نیازمند آن است که شورای اجتماعی کشور و نیز سازمان امور اجتماعی به مرکزیت بهزیستی را برای حمایت‌های اجتماعی بپذیرند و تثبیت کنند و بودجه بیشتری اختصاص دهند نه آنکه مثلا شاهد باشیم بودجه اجرای قانون حمایت از معلولان تامین نشود، ضمن آنکه باید برخی همپوشانی‌ها در خدمات رسانی اجتماعی نیز کمتر شود.
دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بخش مهمی از وظایف بهزیستی و کمیته امداد همپوشانی دارد و این بهره وری خدمات اجتماعی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث برخی دوبار کاری ها می شود که البته در سال‌های اخیر اقدامات مثبتی برای کاهش این تداخل ها انجام شده است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: در ماده 80 برنامه ششم توسعه تاکید شده که در انتهای برنامه ششم باید آسیب‌های اجتماعی به 25 درصد میزان کنونی برسد و نقش بهزیستی در این زمینه بسیار پر رنگ است و برای رسیدن به این هدف باید بر ارتقای کیفی خدمات اجتماعی بهزیستی تمرکز کرد.
تاج الدین خاطرنشان کرد: مهمترین کاستی‌های بهزیستی در حال حاضر در حوزه پیشگیری و توانبخشی است که باید مرتفع شده و برای حل آن نقشه راه داشت.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/103260/همپوشانی-وظایف-بهزیستی-و-کمیته-امداد-بهره‌وری-اجتماعی-را-کاهش-داده-است
بستن   چاپ