پیام سپاهان
تجهیزات شهربازی‌های استان اصفهان استانداردسازی شدند
دوشنبه 24 تیر 1398 - 9:52:17 AM
ایرنا

پیام سپاهان- غلامحسین شفیعی روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: سازمان ملی استاندارد، سامانه‌ای دارد که تمام تجهیزات واقع در شهربازی‌ها و مراکز تفریحی به تفکیک در آن ثبت شده و آنها دارای اعتبار فعالیت هستند.

استان اصفهان 25 شهرستان دارد.

وی اظهار داشت: اگر اعتبار و مجوز استاندارد هر کدام از این تجهیزات خاتمه پیدا کند ادارات استاندارد نسبت به توقیف آن اقدام می‌کنند که این موضوع به جد در استان دنبال و رصد می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی اصفهان ادامه داد: در زمان حاضر حدود 20 شهربازی در اصفهان به دلیل استاندارد نبودن تجهیزات بازی و یا پایان یافتن اعتبار استفاده از آنها پلمپ است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 200 دستگاه یا تجهیزات بازی در شهربازی‌های اصفهان پلمپ و از دور استفاده خارج شد گفت: این تجهیزات به محض رفع مشکل و بررسی مجدد و تأیید کارشناسان استاندارد و اطمینان از رعایت نکات ایمنی برای استفاده رفع پلمب می‌شوند.

شفیعی تاکید کرد: تجهیزات و وسایل بازی شهربازی‌ها، پارک‌های بازی و پارک‌های بادی مشمول استاندارد اجباری است و پلمب تجهیزات تا زمان رفع مشکل‌ها و نواقص آنها و رعایت موارد ایمنی و استاندارد پابرجاست.

وی با بیان اینکه هر ساله بازرسی ها توسط کارشناسان استاندارد از تجهیزات شهربازی ها صورت می گیرد گفت: وسایل و تجهیزات در اثر استمرار استفاده تحت تاثیر عوامل مختلف فرسوده و مستهلک می شوند و ممکن است دستگاهی که در گذشته استاندارد های لازم را داشته است، نیازمند تعمیر، تجهیز و استاندارد سازی مجدد باشد.

این مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی اصفهان تاکید کرد: یک نقص کوچک در دستگاه ها و وسایل تفریحی و بازی می‌تواند خسارت جانی شدید و جبران ناپذیری را به فرد حتی تا سرحد مرگ وارد کند.

در زمان حاضر استان اصفهان 80 مجموعه شهرباری و پارک بادی وجود دارد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/103219/تجهیزات-شهربازی‌های-استان-اصفهان-استانداردسازی-شدند
بستن   چاپ