پیام سپاهان
امام جمعه آران و بیدگل:
مقاومت فعال راهکار اصولی در مقابل استکبار
جمعه 21 تير 1398 - 15:17:02
پیام سپاهان - امام جمعه آران و بیدگل گفت: استکبار جهانی برای انزوای ایران هر کاری می کند، ولی راهکار منطقی و اصولی ایران مقاومت فعال است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان در آران و بیدگل، آیت الله سید محمد موسوی در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته نماز جمعه اظهار کرد: تهدیدها و اعمال تحریم ها، برخلاف تفکر دشمن به اتحاد و مقاومت مردم ایران کمک کرده، هر چند سخت و مشکل است ولی باید مقابل دشمن ایستادگی کرد.
وی افزود: مقاومت فعال همان چیزی است که ملت ایران امروز در حال انجام آن است، ملت ما نشان داده در مشکلات، حوادث و چالش ها یک ملت قدرتمند است که می تواند با توسل به ارزش های دینی و الهی در مقابل زور و کفر بایستد، با این مقاومت، ایران در دیدگاه بین الملل یک قدرت بزرگ محسوب می شود.
امام جمعه آران و بیدگل گفت: تهدیدها و تحریم های دشمن از سردرگمی و استیصال است، آنها تمام راه ها را امتحان کرده اند، جنگ نظامی، جنگ سیاسی، جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی و الان هم در جبهه فرهنگی و اقتصادی همزمان تلاش می کنند تا بتوانند مقاومت ما را بشکنند، ولی ملتی که الهی و دینی است به این راحتی تسلیم نمی شود، تهدید و تحریم دشمن از ترس است و پیروز نهایی حق و حقیقت است.
وی به مسئله برجام و حواشی آن اشاره کرد و گفت: اروپایی ها بیش از 14 ماه وقت کشی کردند، آنها در واقع جاده صاف کن سیاست آمریکا و در مسیر اهداف آمریکا، ایران را معطل کردند، وعده و وعید دادند ولی هیچ عمل درست و مطابق انتظاری از آنها دیده نشد.
موسوی ادامه داد: در داخل خیلی ها اعتقاد داشتند که برخلاف آمریکا به اروپا می توان اعتماد کرد، البته خیلی هشدار دادند که به هیچ کدام اعتماد نکنید، اما عده ای اصرار کردند و در مسئله برجام و پس از آن حرف رهبری ثابت شد و همه دیدند که اروپا از آمریکا سرمشق می گیرد.
وی تصریح کرد: اروپا به خصوص انگلیس سابقه خوب و روشنی در ذهن ما ندارد، همین چند وقت پیش اروپا یک بیانیه داده که اگر ایران در تعهدات خود در برجام عمل نکند پرونده ایران را به شورای امنیت می فرستد، این نهایت ضعف اروپا و غرب است، آنها در ضعیف ترین جایگاه تاریخ خود قرار دارند.
وی تصریح کرد: انگلیس در تاریخ این سرزمین بزرگترین جنایت ها را مرتکب شده، هر جا این کشور حضور داشته، قتل، غارت، قحطی و خرابی بوده و سند آن ماجرای اشغال هندوستان و قحطی در آن کشور و دیگری اشغال ایران که در 2 سال قحطی، نیمی از مردم ایران از گرسنگی جان دادند.
کدخبرنگار: 13094
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103110/مقاومت-فعال-راهکار-اصولی-در-مقابل-استکبار
بستن   چاپ