پیام سپاهان
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ کشور مطرح کرد:
درآمد 5 درصدی صنعت چاپ ایران از صادرات به خاورمیانه
جمعه 21 تير 1398 - 08:36:50
پیام سپاهان - رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ کشور گفت: صنعت چاپ در خاورمیانه 60 میلیارد دلار در آمد دارد که 55 درصد سهم آن متعلق به ترکیه است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، بابک عابدین شامگاه (پنج شنبه) در نشست هم اندیشی فعالان صنعت چاپ و بسته بندی که در نمایشگاه بین اللملی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: علاقه مند به رونق صنعت چاپ و تولید و خدمات آن در تمام کشور هستیم، اما مرکزیت اصلی این صنعت در تهران است.
وی افزود: استان اصفهان موقعیت مناسبی در مرکز کشور برای رشد و توسعه صنعت چاپ دارد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ کشور خاطرنشان کرد: تمام محصولات برای صادرات و فروش نیاز به چاپ و بسته بندی دارند و یکی از تشکل هایی که در راستای افزایش صادرات غیر نفتی کشور فعالیت می کند، صادرکنندگان صنعت چاپ هستند.
عابدین با بیان اینکه برای نخستین بار اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ پاویونی را در اقلیم کردستان برگزار کرد، گفت: صنعت چاپ در خاورمیانه 60 میلیارد دلار در آمد دارد که 55 درصد سهم آن متعلق به ترکیه است.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه صنعت چاپ سومین صنعت در دنیا و بسیارپردرآمد زا است، ادامه داد: این در حالی است که صنعت چاپ ایران تنها پنج درصد از صادرات خاورمیانه، درآمد دارد.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ کشور با اشاره به اینکه کشور اکنون در موقعیت اضطراری اقتصادی قرار گرفته دارد و در این وضعیت باید به رونق تولید داخلی پرداخت، خاطرنشان کرد: البته با توجه به ناوگانی که صنعت چاپ در کشور ایجاد کرده است، این صنعت می تواند به تولید ناخالص داخلی کمک کند.
کدخبرنگار:13025
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103106/درآمد-5-درصدی-صنعت-چاپ-ایران-از-صادرات-به-خاورمیانه
بستن   چاپ