پیام سپاهان
امضای تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه اصفهان
چهارشنبه 19 تير 1398 - 17:29:41
پیام سپاهان - مدیر امور پژوهشی دانشگاه اصفهان گفت: در راستای حمایت از طرح‌های پژوهشی، رساله‌های دکتری و دوره‌های پسا دکتری، تفاهم نامه همکاری دانشگاه اصفهان با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برتر که از سال 94 منعقد شده بود، با حضور رئیس صندوق، بازنگری و برخی مفاد مربوط به حمایت از طرح های پژوهشی و رساله‌های دکتری به این تفاهم نامه اضافه شد.
مهدی مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان با اعلام این خبر، اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری دانشگاه اصفهان با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برتر قبلا در قالب یک قرارداد پنج ساله بین دانشگاه اصفهان و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران برتر به منظور حمایت از محققان در سال 94 به امضا رسیده بود و متمم آن امروز در چهار ماده و پنج بند امضا شد.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه این تفاهم نامه متممی بر تفاهم نامه قبلی است، خاطرنشان کرد: به موجب این تفاهم نامه حمایت از طرح های تحقیقاتی و رساله‌های دکتری اضافه شد و حمایت های پسا دکتری کمافی سابق ادامه دارد.
مومنی ادامه داد: یکی از مفاد این تفاهم نامه تعهد دانشگاه اصفهان به داوری طرح ها در قالب فرم های مصوب صندوق است که به موجب آن، روند داوری طرح ها در صندوق تسهیل و فرایند داوری طرح های دانشگاه مختصرتر می شود.
مدیر پژوهشی دانشگاه اصفهان یکی دیگر از مفاد این تفاهم نامه جدید را حفظ مالکیت معنوی نتایج طرح برای پدید آورنده طرح اعلام کرد و گفت: این موضوع برای محققان از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه صندوق دید حمایتی ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: برای مثال صندوق، طرح‌های ویژه ای برای حمایت از محققان پسادکتری در دو یا سه قالب متنوع در دستورکار دارد. همچنین حمایت از بحث‌های تجاری سازی، از ایده های صندوق است که امیدواریم به زودی عملیاتی شود. صندوق از این پس در نظر دارد به صورت فراخوان محور عمل کند که قطعا هم محققان و هم موسسات دانشگاهی باید از آن مطلع باشند.
به گفته مدیر امور پژوهشی دانشگاه اصفهان قوانین صندوق ساختاریافته تر و نظامندتر شده و توزیع مالی در قالب های تنظیم شده در سطوح مختلف محققان در دستور کار صندوق است.
مومنی درخصوص روند تعامل دانشگاه اصفهان با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: دانشگاه اصفهان از سال 82 تاکنون بیش از 100 عنوان حمایت از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران دریافت کرده که 48 نوان از آن در دوسال گذشته حمایت گرفته است و این نشان دهنده فعال‌تر شدن دانشگاه اصفهان در این زمینه در دو سال اخیر است.
وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان یکی از برترین دانشگاه های کشور است، گفت: دانشگاه اصفهان نیاز به گسترش ارتباطات و کیفی تر کردن ارتباطات با سازمان های دیگر دارد و این کار در سال های اخیر با جدیت دنبال شده و در سال پیش رو این هدف با قوت و قدرت پیش می رود.
به گزارش ایسنا، نشست تدوین مفاد جدید تفاهم نامه همکاری دانشگاه اصفهان با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با حضور ایمان افتخاری- رییس صندوق، رئیس دانشگاه اصفهان و اعضای شورای پژوهشی دانشگاه شامل معاونان پژوهشی و مدیران کل حوزه پژوهش و روسای دانشکده‌ها و برخی اعضای هیئت علمی دانشگاه در دانشگاه اصفهان برگزار شد. در این نشست مفاد جدیدی به تفاهم نامه اضافه شد.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103060/امضای-تفاهم‌نامه-همکاری-بین-صندوق-حمایت-از-پژوهشگران-و-دانشگاه-اصفهان
بستن   چاپ