پیام سپاهان
رییس جهاد دانشگاهی:
نگاه جهاد دانشگاهی به مسائل، مسئله محور و کاربردی است
چهارشنبه 19 تير 1398 - 17:29:33
پیام سپاهان - رییس جهاددانشگاهی گفت: نگاه جهاد دانشگاهی به مسائل مسئله محور و کاربرد محور بوده و هست و امروز نیز به حوزه فناوری ورود کرده و تقویت در این زمینه را دنبال می‌کند. 
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، حمیدرضا طیبی، ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار با استاندار اصفهان، اظهار کرد: توسعه پژوهش، آموزش و فرهنگ، پیشرفت کشور را رقم ‌می‌زنند و جهاد دانشگاهی در این زمینه‌ها فعال شد و فعالیتش طی سالیان گذشته گسترش داد.
وی افزود: واحدهای اصلی جهاددانشگاهی کشور وابستگی بودجه‌ای به دولت و استان‌ها ندارد این در حالی است که آنها خدمات متنوعی را از قبیل علمی، پژوهشی و آموزشی ارائه می‌دهند.
رییس جهاددانشگاهی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به مسایل به صورت کاربردی ورود می‌کند و کاربردی بودن را در راس امور خود قرار می‌دهد و به همین منظور 132 گروه پژوهشی وجود دارد که فعالیت‌ها را به صورت کاربردی پیش ببرند.
طیبی تصریح کرد: تولید علم برای حل مشکلات در دستور اصلی کار جهاد دانشگاهی قرار دارد و سعی می‌کنیم علم را به فناوری بدل کرده و سپس ایجاد اشتغال و ثروت کنیم. در اکثر پروژه‌های عمرانی و پروژه‌هایی نظیر مترو، حفر چاه نفت، نمک زدایی از نفت و ... نیز فناوری‌ها با استفاده از سیستم کاربردی شده است.
وی ادامه داد: نگاه جهاد دانشگاهی به مسائل مسئله محور و کاربرد محور بوده و هست و امروز نیز به حوزه فناوری ورود کرده و تقویت در این زمینه را دنبال می‌کند. 
رییس جهاد دانشگاهی به استاندار اصفهان، گفت: مرکزی غذایی، دارویی و شیمیایی با عنوان شهید مدرس در این استان قرار دارد که علاقه مند بوده و هستیم که راه‌اندازی آن را هرچه سریع‌تر ببینیم این در حالی است که از سال 86 تاکنون این موضوع دچار چالش‌های جدی شده است.

جهاد دانشگاهی یک پارک علم و فناوری برای اصفهان در نظر بگیرد
همچنین استاندار اصفهان در این دیدار، اظهار کرد: میزان بیکاری در استان اصفهان 2.7 درصد بیش از متوسط کشوری است و با طرح‌هایی که جهاد دانشگاهی می‌تواند آن‌ها را به ثمر برساند می‌توان در زمینه اشتغال دانشجویان فعال شد.
عباس رضایی ادامه داد: تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا مرکز شهید مدرس به سرانجام برسد و در تماس تلفنی با وزیر دادگستری این مسئله را مطرح کردم و تلاش خواهم کرد این مشکل به خوبی به سرانجام برسد.
وی تأکید کرد: از جهاد دانشگاهی درخواست داریم یک پارک علم و فناوری نیز برای اصفهان در نظر بگیرد و سریع‌تر بتواند در این زمینه نیز در استان اصفهان فعال شود و حلقه تبدیل علم به ثروت را محقق کند.
کد خبرنگار: 13023
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103055/نگاه-جهاد-دانشگاهی-به-مسائل،-مسئله-محور-و-کاربردی-است
بستن   چاپ