پیام سپاهان
در قالب یک پایان نامه بررسی شد؛
نقش مصوبات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بهبود عفاف و حجاب
چهارشنبه 19 تير 1398 - 12:55:31
پیام سپاهان - نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد که اصول و مبانی و روش‌های اجرایی، راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف و تعیین وظایف تخصصی دستگاه‌های قانونگذار در بهبود وضعیت عفاف و حجاب از دیدگاه کارکنان نقش دارد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، مریم عادل - دانشجوی کارشناسی ارشد رشته امور فرهنگی گرایش برنامه ریزی امور فرهنگی در پایان نامه خود به "نقش مصوبات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بهبود وضعیت عفاف و حجاب از نظر کارمندان شورای عالی انقلاب فرهنگی" پرداخت. 
حجاب یکی از مقولات بزرگ فرهنگی است که بعضا تبدیل به یک معضل فرهنگی شده و ماهیت بحرانی پیدا می کند. وضعیت عفاف و حجاب در جامعه ایرانی از ابتدای انقلاب تاکنون در معرض تغییرات و فراز و نشیب هایی بوده است. 
این تحقیق با هدف تبیین نقش مصوبات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بهبود وضعیت عفاف و حجاب از نظر کارمندان شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام شد.
در تحقیق حاضر از روش پیمایشی استفاده شده است که تعداد 600 نفر از کارمندان شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده که در آن سازمان در بخش‌های مختلف فرهنگی مشغول به خدمت هستند. تعداد 234 نفر از طریق محاسبه با فرمول کوکران مورد سئوال و بررسی قرار گرفتند. 
یافته های تحقیق حاکی از این است که با توجه به آماره t اصول و مبانی و روش‌های اجرایی، راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف و تعیین وظایف تخصصی دستگاه های قانونگذار و اجرایی در بهبود وضعیت عفاف و حجاب در سطح 001/0 مثبت و معنی دار است. به عبارت دیگر اصول و مبانی و روش های اجرایی، راهبردهای گسترش فرهنگ عفاف و تعیین وظایف تخصصی دستگاه های قانونگذار در بهبود وضعیت عفاف و حجاب از دیدگاه کارکنان نقش دارد.
به گزارش ایسنا، این پایان نامه به راهنمایی حمیده رشادت جو در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) دفاع شد.
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103044/نقش-مصوبات-فرهنگی-شورای-عالی-انقلاب-فرهنگی-در-بهبود-عفاف-و-حجاب
بستن   چاپ