پیام سپاهان
وزیر علوم:
طراحی نقشه راه جامع و مشترک برای کشورهای عضو اکو ضروری است
سه شنبه 18 تير 1398 - 20:10:20
پیام سپاهان - اصفهان - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بنیاد علمی اکو باید نقشه راه جامعی طراحی کند تا کشورهای عضو این بنیاد پیشرفت های علمی، اقتصادی و غیره خود را بر اساس برنامه های مشترک پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ، منصور غلامی ظهر سه شنبه در دومین روز از چهارمین نشست هیأت امنای بنیاد علمی اکو که در دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است، اظهار داشت: ایران اسلامی و کشورهای عضو اکو نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق مشترک در راستای رفع چالش‌های پیش رو هستند و این برنامه‌ها باید با در نظر گرفتن منافع اقتصادی مشترک باشد.
وی افزود: امروزه همه کشورهای منطقه داری مشکلات اقتصادی هستند و بر این اساس با در نظر گرفتن یک نقشه راه مشترک قادر همه این کشورهای عضو اکو می‌توانند مشکلات خود در این زمینه را رفع کنند.
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری کشورهای عضو اکو
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری کشورهای عضو اکو بیان داشت: بنیاد علمی اکو باید وارد حوزه‌های جدی‌تری مانند اجرای پروژه‌های مشترک، انتقال علم و فناوری، تبادل دانشمندان و دانشجویان میان کشورهای عضو شود تا در مسیر دنیای علوم جدید وارد شده و حتی این علوم را صادر کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ضرورت طراحی بنیاد نقشه راه جامع و مشترک میان کشورهای اکو در زمینه علوم و فناوری ابراز داشت: با توجه به ناامنی و بی ثباتی در دنیای کنونی، کشوهای همسایه می‌توانند با هم فکری و همکاری با یکدیگر از فعالیت‌های یکدیگر در زمینه‌های مختلف علمی در راستای پیشرفت کشورهایشان حمایت کنند.
ضرورت فعالیت‌های مشترک منطقه‌ای میان کشورهای عضو اکو
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شکاف میان کشورهای توسعه یافته با کشورهای در حال توسعه در جهان امروز رو به افزایش است فعالیت‌های مشترک منطقه‌ای و استفاده از تجارب سایر سازمان‌های منطقه‌ای و بومی کردن آنها برای کشورهای منطقه ضرورتی است که بیش از گذشته محسوس است و باید عملیاتی شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103029/طراحی-نقشه-راه-جامع-و-مشترک-برای-کشورهای-عضو-اکو-ضروری-است
بستن   چاپ