پیام سپاهان
وزیر علوم و فناوری پاکستان مطرح کرد:
تلاش کشورهای عضو بنیاد علمی اکو برای رفع مشکل آب
سه شنبه 18 تير 1398 - 20:10:01
پیام سپاهان - وزیر علوم و فناوری پاکستان گفت: مشکل کم آبی در حال حاضر یک معضل منطقه ای است و تمام کشورهای عضو بنیاد علمی اکو در خصوص حل آن می کوشند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، چادری فواد حسین پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه چهارمین اجلاس هیئت امنایی بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی آن در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بنیاد علمی اکو مسئولیت هماهنگی علمی کشورهای منطقه را بر عهده دارد و در راستای توسعه علم و فناوری می کوشد.
وی به نقش بنیاد علمی اکو اشاره کرد و گفت: نقش علم و فناوری در برون رفت کشورها از فقر بسیار مهم است. از مهمترین اهداف این بنیاد، توسعه علم و فناوری است که از طریق همکاری با کشورهای عضو در راستای تحقق آن تلاش می کنیم.
وزیر علوم و فناوری پاکستان درخصوص نقش ایران در بنیاد علمی اکو، گفت: ایران به عنوان کشوری پیشرو از جایگاه علمی بالایی برخوردار است و جایگاه علم و فناوری ایران بسیار حائز اهمیت است.
فوادحسین با بیان اینکه مشکلات کشورهای عضو بنیاد علمی اکو تنها مختص به خودشان نیست، تصریح کرد: مشکلات کشورهای منطقه برای تمام اعضای بنیاد مهم است و مانند مشکل آب که اکنون مشکل منطقه ای است و باید برای حل آن تلاش کنیم.
به گزارش ایسنا، دومین روز چهارمین اجلاس هیئت امنای بنیاد علمی اکو و پنجمین نشست کمیته اجرایی آن سه‌شنبه 18 تیر با حضور وزرای علوم کشورهای پاکستان و ایران و دبیرکل اکو و هیئت بلند پایه کشورهای عضو در سالن اجلاس معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان برگزار شد.
گفتنی است؛ نشست بعدی هیئت امنا بنیاد علمی اکو دو سال دیگر به میزبانی دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار خواهد شد.
کدخبرنگار: 13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/103015/تلاش-کشورهای-عضو-بنیاد-علمی-اکو-برای-رفع-مشکل-آب
بستن   چاپ